Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Jäger till Västerås...

Av Marie - 1 september 2009 08:08

Ja så åker Jägarn till Västerås idag, om han håller hela vägen ut återstår nu att se. Är det någonstans han kan brista så skulle det nog vara kamplusten samt hans något mindre trevliga sida i bilen bla...


En tjänstehund måste ha stor kamplust ,och då pratar vi betydligt större än den som hamnar på stor på korningen, i många fall så hamnar de hundar som har fått stor kamplust på en korning på "måttlig" på en L-test....


Jägarn skötte sig hyfsat OK igår när hans nya husse var och tittade..visade något av sin mindre trevliga sida vid ett tillfälle  men husse blev inte avskräckt så här långt.


Nu håller jag alla tummar jag kan...


Agnes har flyttat hem igen, men det var nog väntat.

 Signe blir nog glad för hon har verkat lite ensam sedan Smulan försvann.


Så nu ska det bli full fart med lilla Izzie...

 
 
Ingen bild

iza

1 september 2009 08:38

det tar emot att lämna henne igen =( hon är ju så härlig! men hon och signe kommer nog ha väldigt roligt i alla fall! =)

 
Jessica & Gozo

Jessica & Gozo

1 september 2009 10:14

Hoppas nu allt går vägen med Jäger, håller tummar och tassar.
Som du ser har jag bytt signatur, Pixie dog hastigt under semestern bara 4½ år gammal. Numer huserar flatthanen Gonzo 12 veckor hos oss istället.

http://madflatter.blogspot.com

 
Ingen bild

TK

1 september 2009 18:48

Hoppas det räcker ända fram med din holländare, verkar vara en trevlig ras det finns väl redan en i västerås som är tjh?

Angående kamplusten och l-tester har jag precis tvärtemot erfarenheter än vad du har. Mina 3 tidigare tjh har både varit godkända på korning (den gamla i och för sig, på nya "pratas" det väl inte om kamplust längre?) och på l-test och alla 3 har fått högre värden på l-testen än på korningen. 2 hade bedömningen liten på korningen och bägge dessa hamnade på måttlig på l-testen, den tredje hade måttlig på korningen och mycket stor på l-testen. Intressant att det skiljer sig så mellan regionerna (?) mina hundar har testats i Stockholmsområdet. L-testen gjordes vid 18-24 mån ålder och korningarna mellan 3,5 - 4 år.

 
Ingen bild

Marie

1 september 2009 19:47

Det var intressant TK, men som du skriver så skiljer det nog en del från besiktningsmän och beskrivare också...min uppfattning är att den generelle SBKáren INTE riktigt förstår hur STOR en STOR kamplust är:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards