Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

En trött dag

Av Marie - 12 augusti 2009 16:45

Idag är en sådan dag när man bara känner sig trött och sliten..jag har fått några besked idag som varit tunga och några som varit trevliga..

Det trevliga är att Västeråspolisen skall komma ner och titta på Jäger, de har pratat med en del runtomkring mig som träffat Jäger och jag har "varnat" för hans mindre trevliga sida...men de har en kille som vill ha HH och som är beredd på att ta det lilla bekymret med hans vakt.....


Det är ju så att när Jäger litar på sin förare så gör han inga dumheter, men det tar lång tid att bygga en relation, det kan ta flera månader innan hunden helt är i hand...


Men men, de ska TITTA på honom först om 3 veckor c.a och sedan ska han ju på pov...så det är mycket som ska klaffa...


Det tunga handlar föstås om ekonomi , hus och annat...jag kommer få en skattesmäll på 100 000 nästa år....och jag kommer i dagsläget inte kunna köpa något eget hus....det känns för djävligt!


Jag kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer att vara så DUM!...


*nä ja e int bitter*


Jag skulle aldrig ha sålt mitt hus....extra jobbigt är det att situationen hade kunnat lösas busenkelt.....men de som hade kunat hjälpa vägrar och så pratar man inte om problemet...


Usch idag har jag tjutit så huvudet värker och man ser ut som en plufsig röd marsmallow...


Men men det är bara att ro den berömde fan i land och hoppas på en fet Lottovinst, för inte fan blir man rik på hunduppfödning i allafall...


Apropå det så löper nog snart Peggy för Pekkerelli har kommit i Löp hos Camilla...så då kommer nog också Kobra snart i löp för alla som väntar på henne:) De bor alla tre hos samma person.


Nu finns fler blider från Falkenberg och Havrevingen ute i Galleriet:)









 
 
Ingen bild

Linda

12 augusti 2009 17:22

Allt fixar sig
-Det e jag helt säker på!
Kram på dig

 
Sara med Loke & Nike

Sara med Loke & Nike

12 augusti 2009 19:44

Hoppas allt löser sig för dig! Jobbigt när allt känns tungt! Stor kram Sara

http://www.arbetshund.se

 
Ingen bild

Jag

13 augusti 2009 08:49

Vem fan har inte fått en FET skattesmäll. Vi kan gråta ihop.
Du vet vem.

 
Ingen bild

Johan

13 augusti 2009 11:28

Hur beter ni er för att få feta skattesmällar? Sålt aktier eller vad? Ett tips är att inte göra av med pengarna (som ni måste haft?!) utan sätta undan dessa till skattemyndigheten eftersom det är dit de ska. Eller är det en överaskning att skatt ska in på tjänade pengar?

 
Ingen bild

Jag

13 augusti 2009 13:45

STOR FETSMÄLL när inte arbetsgivaren drar vad de ska i skatt,då man tjänar över 500 000 per/år!
Till rediga Johan

 
Ingen bild

Marie

13 augusti 2009 15:06

I mitt fall handlar det om att jag har sålt mitt hus med vinst..att huset var belånat till taknocken skiter skattemyndigheten högaktningsfullt i!
I praktiken fanns ingen vinst och inga pengar att sätta undan..

redige Johan , bara knip...

 
Jessica

Jessica

13 augusti 2009 18:22

hej... jo otack är världens lön heter det...

Vet hur det känns med att saker går i stöpet och utan att man själv egentligen är orsak till det. Sålde också ett hus med rejäl vinst.. va hände med mina pengar?? jo då..en i min närhet förskingrade dom och polisanmälan kom ingenstan, fanskapet skyllde på allt o alla. Så jag vet hur livet kan kännas... men Stå på dej.. annnars gör nån annan det... The show must go on... Ha det bäst...

http://www.suddagumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards