Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Marie - 23 augusti 2009 20:19

Sköönt, (ja givetvis i en ficka på en jacka jag var SÄKER på att jag INTE hade använt.

Man måste vara lite knasig som åker hela vägen till Billesholm för att träna en timme och sen hem igen*ha ha*

Idag var det inomhus-sök på schemat för Jägarn


Eftesrom han varit i lokalerna tidigare ändrade vi lite strategi, vi startade från kontorsdelen där han bara varit någon enstaka gång tidigare.

Ingen synreting men han känner ju igen platsen så han var ganska ivrig att komma in.


Allt var nersläckt idag ...han hade faktiskt lite bekymmer!  

Han jobbade sig igenom 4 legor i lokalerna men jag hade önskat mer intensitet och iver, speciellt efter han hittat Sara de första gångerna...


Jag är inte supernöjd med hans jobb idag och ser att  mer mörkerträning behövs...han behöver även höjas i figurantkänsla nu.

Idag skäller han" snällaa ge mig skinnet , snälla ge mig skinnet" Det är snart dags att växka över till " Ge hit skinnet för helvete eller rör dig och du ligger risigt till"


Sara gick ett spår till Izzie som hon löste jättefint, det var det längsta och knixigaste spår hon fått hittils...men hon är underbar:) Noggrannoch koncentrerad.


Sedan figgade jag lite för Duffy, idag hade vi en ärm för första gången, och AJ han biter hårt...


Återigen inskick, bita släppa bevaka , vi startade upp med lite transporter och lite andra övningar:)

Vi "leker" på tills Sara hittat en grupp ...

Det är så roligt att figga, sveten sprutar och man är en aning klumpig..

Men det är så roligt att interagera med hunden, man får direkt kvitto på om man rör sig rätt och gör rätt saker eller tvärtom...

 Det återspeglas direkt i vad hunden gör...


OM jag TROR att jag rör mig på ett visst sätt för att få en vis reaktion, så talar minsann hunden om direkt om man gjorde rätt eller fel:)


När Duffy var klar så var det bara att köra en timme hem igen...


Det är synd att Sara bor så långt bort:(

Usch i morgon är det tillbaka till ekorrhjulet igen...





Av Marie - 23 augusti 2009 09:48

Min mobil är som bortblåst!

Jag hade den igårkväll vid 20.00 tiden då jag ringde Maja...och sedan är den puts väck...

Ingen av ungarna har pengar på sina mobiler och jag har spärrat hemtelefonen mot mobilsamtal så jag kan inte ringa till den heller...


Fan fan fan!!


Det blir Billesholm  istället idag,  vi kör sök på Saras jobb:) Kan fortfarande behöva med en extra figge så RING  *ha ha ha ha*


Igår em var jag på klubben med Izzie, hon blöder jättemycket i tandköttet nu så det blir inget kampande,(har tejpat öronenförresten) däremot blev det att springa och hämta bollar..två bollar och när hon kom med den ene slängde jag den andra:)

Hon har haft tendenser att springa iväg med grejjerna så nu bev det lite hämtaövningar.

Vi körde lite positioner lite läggande också.


Hon tittar jättemycket på TV, jag kikade på ett program som handlade om  Carl von Linnés barndomshem och hur man brukar gården som den gjordes på 1700 talet, med får  höns, kor  mm Izie är supeengagerad morrar och skäller på hundarna och de skumma djuren...


Sedan såg jag slutet på "Den gröna Milen" Och jag gråter hejdlöst varje gång! Den är så fantastiskt bra.


Det finns filmer och så finns det filmer..."Nyckeln till frihet" " Den gröna milen" " Stekta gröna tomater"  det är nog mina absoluta favoritfilmer ...


Ja också Kaj Pollacks film med han   Micke Nykvist (vilket minne jag har idag)...Kompositören och kören i Norrland..Vad tusan heter den nu igen....Ja ja det dyker väl upp..


Nä nu är det dags att utfodra djuren och leta mobil...


Hej hopp Kaffekopp!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards