Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Trött och Elsa

Av Marie - 12 juli 2009 16:14

Är man idag, igår hade vi överraskningsfest för Kent hemma hos mig...

Dagen har tillbringats med att städa , städa och städa...


Men vi hade jättekul! Festen inleddes med tipspromenad för gärsterna medans de väntade på att Kent skulle anlända:) De skulle också ta med sig ett Grand Prix djur...vad de inte visste var att djuren skulle tävla mot varandra:) Det var synd om de som hade med sig en humla  eller de som hade en snigel *he he he*


Det finns gott om bilder under övrigt-Galleri


EN god nyhet är att Sara kommer att behålla Elsa! Så skönt att äntligen få kontakt med en SERIÖS människa, inte en sådan där som får syn på annonsen och tänker"Oh en bruksmalle, det skulle vara kul att ha" och så när man bokat tid och plats för att titta på hunden..då har man plötsligt kommit på att OJ; jag har inte råd, OJ, jag äger en hane och hur gör jag under löpet?

Jag blir så trött på alla IMPULS-människor!


Nåväl, Elsas vidare liv och leverna kan ni följa i bloggen hos Sara

www.arbetshund.se


Jag pratade med Sara idag och JA, Elsa är skitjobbig *he he he*

Precis som jag varnade för, men också en otroligt trevlig arbetshund...hon lär sig snabbt och har en enorm "will to please" och kan jobba i evigheter...samtidigt som hon faktiskt kan koppla av:)

LYCKA TILL Sara, ´ni kommer gå långt tillsammans!


Kolla nu festbilderna i galleriet:)




 
 
stina

stina

12 juli 2009 17:30

Skönt att du hittat ett bra hem åt Elsa :o)
Inte det lättast alla gånger...

Kul att ni haft det trevlig :)

//Stina

http://samojederna.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

12 juli 2009 20:00

Vad skönt att Elsa att det ordnade sig
för henne...
En del tänker sig inte för då det gäller att skaffa sig hund ....tyvär.

Ha en bra kväl!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Sara med Nike & Loke

Sara med Nike & Loke

12 juli 2009 21:19

Elsa eller rättare sagt Nike (numera) ;) är en underbar hund som jag tror har hur mycket kapacitet som helst! Vi har verkligen funnit varandra redan efter en vecka! Tack för förtroendet att förvalta henne! Jag lovar att göra mitt bästa att föra fram henne på bästa sätt! Hon har redan slått mig med häpnad flera gånger! Rutan, vittringsapportering, uppletande, spår - you name it - hon är fenomenal! Blir nästan orolig hur fort hon lär!! En riktig arbetshund är hon iaf! Varma hälsningar Sara

http://www.arbetshund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards