Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Om bara xxxx hade varit si eller så....

Av Marie - 1 juli 2009 14:54

Om bara xxx hade varit annorlunda så....

Hur många är vi inte som går omkring och tänker  att om bara ALLA ANDRA hade varit si eller så..

DÅ hade jag mått bra!

Om bara han eller hon slutade med det eller gjorde si  eller så skulle allt vara mycket bättre.....


Som om det vore så att om vi satte in alla människor som får oss att må dåligt på behandling hos en psykolog...skulle vi må bättre då?????


Man blir aldrig störd av de skäl man tror...


Om man är införstådd med att tankens kraft  är enorm, att den har en stor betydelse för hur jag är och vad jag gör, att tankens kraft fortplantas ut i varje cell i min kropp, och att man kan visualisera sig till framgång och lyckanden...


Om man är införstådd med att man kan STYRA sina tankar, att man är ansvarig för dom...då är detta ganska självklart..


Men detta precis som Självkänsla krävs det träning på!!!


Jag antecknar, funderar, tänker, försöker KÄNNA i magen vad jag känner...


Så här Säger Kay Pollack.....


I varje möte med en annan människa kan jag får reda på något om  mig själv...


Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig själv.... 


När man möter en annan människa är man aldrig neutral...man har inga neutrala tankar...Man värderar och  omedelbart fylls man av tankar beroende på människans sätt att klä sig, prata, föra sig se ut, kan påminna om någon man sett/mött förut...


Man är antingen lite intresserat framåtlutad och har positiva, snälla, glada, kalla det vad du vill tankar..


Eller man har lite tillbakalutat misstänksamma, ifrågasättande, nedlåtande, ovänliga.


Detta går blixsnabbt... 


MEN Bidrar mina tankar till en SANN bild av människan jag möter? Eller en Illusion?  Ökar mina tankar sanningen eller lögnen om dom...? 


Ta ett exempel...På en restaurang sitter ett par, vid sidan av dom sitter en äldre kvinna i starkt färgat rött hår...


Den ene personen tänker...”gud vilken färg, hur kan hon med,  gamla människan, begriper hon inte att hon är för gammal för det där...

Den andre tänker ” Vad härligt med en äldre människa som bejakar sig själv, det är fantastiskt!”


Dena ena tanken skapar avstånd och är sprungen i rädsla, den andra tanken skapar nyfikenhet och inspiration och är sprungen ur icke rädsla...


Till VEM är dessa tankar meddelanden?

Till dom som tänker tankarna eller till hon som har färgen på håret?? 



Ett annat exempel, Någon är på fest ”Lena”


Lena går fram till två personer och hälsar hjärtligt, den ena tänker..-Väldigt vad hon var framfusig, vad kan hon vara ute efter...den andra tänker; -Att hon kommer fram och hälsar på MIG, så fantastiskt!


Ingen tanke är neutral, den ena tanken skapar rädsla, den andra välvilja


Två olika tankar fyllda av meddelanden till de som tänker tankarna 

Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig om mig själv!


Helt fantastiskt!

Det jag ser i en människa är ett VAL jag gör, för någon annan kan välja att se något annat i samma människa...ALLT jag ser är ett resultat av mina tankar...Jag ser det jag önskar se...


I VARJE möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv... om jag vågar titta inåt och känna & tänka efter....


En sak är glädjande..INGET jag kan få reda på om mig själv kan skada mig...det kan bara berika mig...


Fundera på den ett tag....  

 
 
Ingen bild

Kerstin

1 juli 2009 17:49

ojojoj Marie, Hur klarar du av att föra ut alla dina tankar i rymden? Hade det inte varit enklare om du bara lärde dej att älska dej själv och strunta i vad andra tycker :)? Och joo, detta är ett ämne som jag känner för, läser metervis med böcker om det ;)

 
Ingen bild

bm

1 juli 2009 19:50

Håller med föregående, älska dig själv. Det borde inte vara så svårt om du ser dig själv genom mina ögon.Du är värd att älska och du har energi att ta tag i det mesta. Egentligen är du som katten ibland, du kan strula till det men kommer alltid ner med fötterna före. Ingen dålig egenskap om jag får säga vad jag tycker. Långt ifrån alla klarar det! Kram på dig!!

 
Ingen bild

Marie

1 juli 2009 20:38

aaaawww ni är för söta, Jag glömde ju gratta dig till nya barnbarnet b-m!
Stor kram din gamle kääääring *ha ha ha*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards