Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Det finns bara EN ras som gäller och det är SCHÄFER!

Av Marie - 21 juni 2009 14:03

Eller hur? Man stöter då och då på människor som anser sig sitta med svaret på ALLT!


Det finns inga bra holländare!

-Jasså, hur många har du sett?

- Nja, två på avstånd skällandes bakom ett staket...

Eller apropå en hund i mitt förflutna....

- Den och den hunden var såååå dålig!

-Jasså,ja jag har då aldrig påstått att den skulle vara en hund som kunde bli polishund, men en trevlig BRUKSHUND..

Det var det ägarna själva som påstod..de kunde göra tjänstehundar av vilket "skräp" som helst...hunden ifråga korades på över 400 poäng och för att ha blivit så nedtryckt i skorna under sina första år är det ett under att den öht agerar självständigt på NÅGOT!


Ja ibland dyker det upp spöken från det förflutna och man får höra varianter på historien som får en att skratta, sen blir jag arg..och till sist ledsen...


Det är så lätt att höja sig själv till skyarna ...Jag är minsann en fantastisk dressör och den och den hunden är bara skräp...


Om jag inte minns helt fel så hade dessa Schäferfanatiker och "experter" från mitt förflutna en mycket trevlig Malle-tik...men den var ju kass enligt dom själva...tror den tävlar Mondioring framgångsrikt nu...(är dock inte säker på att det är samma hund, de heter iallafalla lika)


Istället för att erkänna att ens metoder  inte passar alla typer av hundar ,  att det finns skillnader på raser, som kan vara Positiva OCH negativa det behöver inte betyda att hundarna är dåliga!


Om man själv inte kan anpassa "don efter person" så undrar jag hur bra dressör man är....


Nåja, jag har sett många mycket trevliga schäfrar, en riktigt bra schäfer är en strålande hund! Precis som en bra Holländare eller Malle är det.

 *************************************************
*****************************

Avelsbasen på HH är liten och snäv, det finns inte så mycket att välja på...

Men Havrevingens kennel har nu förnyat sitt hundmaterial med en massa nytt blod , det ska bli mycket intressant att följa, och kanske jag själv slipper åka utomlands för första gången om jag ska gå vidare med avel på Jazza, Jag tänker vänta tills kullen är 2 år innan jag bestämmer mig helt.

Arbetsmässigt har hela kullen fantastiska resurser och över genomsnitt för en "standardbrukshund" (rottis, doberman, riesen, boxer, schäfer etc)


Nu gäller det at se att koncentrationsförmågan finns  med och att de gör ett ok MH :)


Nä...spårdags...Kerstin är på väg:)
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards