Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Lek med hunden!

Av Marie - 21 juni 2009 11:36

Usch fy och blä, sjuk IGEN! alldeles däppt i däsan, huvudvärk ont i kroppen..hostat och hostat ....hade jätteproblem att sova i natt...

Var och hämtade Maja sent också....


Idag ska jag och Kerstin ge oss ut och spåra vid 14 tiden, just nu vräker regnet ner så jag hoppas att det blir uppehåll tills dess.


Igår låg jag och tittade på en massa avsnitt av hundcoachen på TV4 anytime, Jag tycker Fredde Sten är väldigt sympatisk, med små  medel lyckas han förmedla det naturliga ledarskapet, regler, gränser, inte förmänskliga hundar samt framförallt att man ska leka mycket med sin hund.


Jag är ju inne i en period där jag försöker förändra mitt synsätt på människor och omvärlden , jag jobbar med mental träning (har inte gjort det på några veckor nu så nu är det dags igen)


I vilket fall som helst analyserade jag vad jag och Jäger gör just nu....och jag kontaterade krasst att jag är en jäkla tråkig förbudsmorsa! Allt i Jägers liv just nu går ut på att "nej" "va fan håller du på med" "sluta"

 Enda gången jag leker med Jäger är i samband med träning och tom DET har minskat....varför???


Han är fär djäkla stark! Han är så våldsam att leka med så när han ruskar runt med kampskinn, brandslang eller annat så gör det ONT!

Så därför har det automtiskt blivit mindre lekande....


Så skärpning nu!  Idag ska det lekas:)


Övrigt att göra idag är att fixa med trädgården och så ska jag byta rum en tredje gång..huset är ju bara  64 kvadtrat två  sovrum och en friggebod...jag började med det lilla sovrummet, sedan tog jag det stora för jag måste få plats med lite "kontor", nu vill inte Rasmus vara i friggeboden ..det känns ödsligt säger han..

Nåja, passar mig bra att få ett avskilt sovrum, ungdomarna sitter ju ofta uppe längre framför TVn .


Jag hade behövt få tag på ett större hus så jag kunde hämta alla mina saker från särbon, det hade känts skönast om det var delat och klart....


Man bor lite grand i en kappsäck...det är för dåligt med plats...


Nä nu ska jag ut på hemnet och leta hus....kan någon skänka mig några hundratusen *he he he*

Ha en bra dag!

 
 
stina

stina

21 juni 2009 13:38

Hahaha....förlåt att jag skarattar åt eländet...men det låter som du beskriver mig och våran äldre vovve som är snart 2,5 år och i hennes ögon är jag nog väldigt tråkig eller nåt !...Men saken hör till den att hon ej vill leka längre (ej med mig) min dotter går det bra med för hon anses nog vara lägre ner enligt henne ?!...och hon försöker dessutom stoppa unghunden när vi sätter igång och leker...J*a stroppa *S*.... men då får hon snällt titta på och då vill hon vara med när hon ser att hon ej får med sig unghunden, men det blir när jag ger henne tillåtelse att vara med hon får fråga först. Den "damen" vill gärna bestämma nämligen så jag känner att med den vovven får jag hålla åt det stramare hållet annars totalnonchar hon mig och jag blir mer åtråvärd i hennes ögon när jag gör så här....motsägelsefullt...tja men hon fungerar tydligen så eller så gör jag något fel...kanske vi misstolkar varandra.

Den andra tiken leker jag en hel del med och det fungerar så bra mellan oss :o) Tänk så olika.

Jag ska senare i höst få lära mig mentalträning...får se hur det kommer att gå....tycker det snarare är min omgivining som skulle behöva det mera....*skratt*

Här e' med en förkyld fattiglapp som skulle behöva en hjälpande hand...

Trevlig midsommar ni haft !

Ha en fortsatt trevlig dag :o)

P.s kan ju nästan börja blogga hos dig blir längre meningar här än hos mig...=))))

http://samojederna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards