Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Fortsättning på helgen...

Av Marie - 15 juni 2009 12:08

Får ju inte glömma att tacka Sara som passade Elsa åt mig:) TUSEN TACK:)

Det underlättar att ha en hund mindre när man ska iväg.


Åkte också förbi brukshundklubben i Halmstad för Venke skulle träna, jag blev inte klok på vad det var dom andra tränade ska jag i ärlighetens namn säga (inte Venke) Men det skulle nog vara någon slags tjänstehundsträning...ja det var intressant...har faktiskt inte sett något liknande innan...men det kanske blir jättebra i slutändan:)


Venkes lilla import-tik verkar jättettrevlig , tyvärr hann jag inte kika på valparna som hon har , så du som är intresserad av HH-valp kika in på Havrevingens kennel!



Ace leker med trasan.....Kom igen!


GE MIG GE MIG!



Jippieeeee, jag fick den...


Men släpp då dumma gubbe!

 


Nu har jag lagt ut både Jäger & Elsa på blocket, det finns så många synpunkter om blocket...


Jag tänker som så här...det är Sveriges största annonssida.


Varenda människa är där och läser...man får ständigt höra om "såg du att den och den annonserade på blocket" gärna med lita fasa och avståndstagande i rösten..jag har varit likadan...tycket det varit bedrövligt med folk som annonserar på blocket..

Men jag har tänkt om....


Ju fler seriösa som visar upp sig destu mer kommer nybörjare att lära sig skillnad på blandras/renras, raskunskap, SKK,SBK, rasklubbar etc etc...


Dessutom så ÄR ju även bruksmänniskor på blocket och surfar..(och ondgör sig över  vissa korsningar mm)

Det innebär ju att jag når många seriösa OCKSÅ..dessutom är det ju till syvende och sist jag själv som bestämmer VEM jag vill sälja till....


Blocket är för tillfället störst (tror jag) sedan finns ju text-tv också men jag själv orkar inte ens öppna text-TV...


Så jag annonserar där jag når mest människor:)

 *************************************************
*********************************

På hemmafronten då....jo Inte helt lätt med ungdomarna och Maja är bedrövlig emellanåt...*suck*

Kan man få semester från tjuriga 15-åringar som vill att hela världen ska dansa efter deras pipa och bara ska ha och ha...

som pendlar mellan avgrundsförtvivlan och hysteriskt fnittrande...


I Lördags hade Maja missförstått/inte uppfattat eller glömt att jag skulle sova borta på lördagskvällen...i vanliga fall får jag kämpa för att Maja ska komma hem...och man ser knapppt röken av henne på hela helgen..men givetvis i Lördags så var jag ju inte på plats...Maja ringde och var ledsen och förtvivlad...

Hjäääääälp.....(inget är roligt och man kan lika gärna bara DÖÖÖ) hon har ingen att prata med och gud vad dum jag är som är borta när hon behöver mig , hon är bara en faderlös unge *snyft, snörvel* (jaha..dåliga samvetet träffar som en hink kallt vatten ) och jag slår knut på mig själv för att få tag på någon som hon kan gå hem till och prata med (Farmor dög inte)


Tyvärr upptäckte jag att  jag det stöd jag trodde fanns inte existerade och som sagt det finns folk som profilerar sig som  världens snällaste , bullshit!!!! så länge  alla dansar efter deras pipa och är som DOM ja...


MEN jag sökte vidare och hittade en godhjärtat mogen tjej som trots huvudvärk och att hon var upptagen med annat kunde ställa upp för en vilsen själ...(TACK IZA DU ÄR GULD VÄRD!!)


Då dyker skitungen inte upp hos Iza!  Så jag ringer  igen..men varför gick du inte till Iza..-Nää, jag kände mig bättre och träffade en kompis istället...

*aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhh*


Jag vill inte vara mamma längre....kan man säga upp sig  som förälder?





 
 
stina

stina

15 juni 2009 13:57

Sorry !,,,,förälder är på livstid... :o)
Håll ut ! det kanske vänder fortare än du anar.
Jag har inga som helst knyssler med blocket, tycker det är en bra väg att nå ut. Sen att folk tycker å' tänker....tja....det kan man inte göra så mycket åt. Det gör de bara man yttrar sig... ;-)

Du verkar ha haft ytterligare en trevlig helg =D Å' du har ju träffat världens trevligast hundras också...hihi

Antingen firar vi midsommar hemma med bara familjen eller så åker vi över till svägerskan och alla kusinerna ?
Hm...lite beslutsångest....

Ha en fin vecka/Stina och sammisarna

http://samojederna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bm

15 juni 2009 15:56

glömde ju fråga vad du ska hitta på till midsommar. blir det hundjobb eller avkoppling?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards