Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Besök i Västergötland

Av Marie - 15 juni 2009 08:51

På Lördags vid lunchtid tuffade jag iväg upp till Alingsås för att hälsa på B-M och Erik, serverades en kanongod middag (slottsstek mums) och så satt vi och tjöta en stund på kvällen...


Izzie fick träffa  deras Samojed Semmi (eller Semmy) och det gick bra till en början sedan tröttnade nog Semmi på lilla monstret och vi särade på dom..Jag skulle fota Izzie "in action" och hämtar kameran.FAN helv..s dj..lar! Minneskortet sitter kvar i datorn hemma! Och ingen butik som har öppet en Söndagsmorgon i alingsås..*suck*..nåja inget att göra...på morgonen hade jag bestämt träff med Thomas på Nääs slott för lite spåträning med Jäger..Jag hade ju i vanlig ordning åkt iväg utan bra skor...och med den nederbördsmängden som varit så fick jag ila in på ICA Maxi i Alingsås och köpa ett par gummistövlar..och döm av min förvåning! De har en avdelning med fotogrejjer..OCH minneskort!! SÅ det löste sig ändå!

TACK för en trevlig kväll B-M:) Tyvärr inga bilder på Semmi men NÄSTA gång:)


Thomas hade redan lagt två spår till mig och Jägarn när jag kom...och vad ska man säga, matte lite skakig i benen, hunden osäker och ja..kattskit blev det...


Men men...Vi pratade igenom vad det är JAG gör och hur hunden ligger i egenskaperna..och det är väl som jag har haft på känn...han är inte en naturlig spårbegåvning men Thomas var övertygad om att han kan bli en fullt duglig spårhund. Jag har lagt lite för mycket press på honom (omedvetet) han är ganska vek speciellt i spåret...så motivationen har sjunkit och han har blivit lite osäker..Jag har snöat in på lite för besvärliga saker för Jägarn, gått lite för fort fram *surprise*  och nu skall vi gasa lite och höja motivationen:)


Vi gjorde ett par övningar till och jag kunde åka hem med ytterligare lite verktyg i lådan samt ett  litet åtgärdsprogram .

Mycket hade vi pratat om på telefon tidigare och jag har redan startat med liknande övningar, men det känns skönt att man kan VISA i verkligheten och resonera om det:)


En aning högt gräs på de två sista spåren, men det gick som tåget...Tack Lennart för att du la ut dom:)


 Analys och lite eftertanke....


THJOHOOOOO..vänta på mig!



Jippie Morsan, jag hitta grejjen!


Talwegs Merca Springer ut på uppletande, hon är uppflyttade ill Högre i både spår & Skydd (tror jag)



Jag hitta en grejj husse...full fart in...


 

Duuutttii flicka....


Thomas Skickar Zippo (Mallekrafts Vincent Vega  på uppletande-apporterande sådan) Zippo är en väldigt stor kandidat i framtida avel.

En stark tjänstehund och enligt Thomas egen utsago den bästa spårhund han någonsin haft...

Om jag inte kan lägga Xjules på Aija som jag också funderar & grunnar på så Ligger Zippo väldigt nära...



Full rulle men näsan på


Hitta den!


Full fart in...


Zippoooooooooooo





jag stor farlig polishund..Nähääääää (och det är INTE sant att jag får sova i husses säng ibland ..nähä då!



Uppletande med påvis av föremål...Zippo skäller och husse  går fram och tar grejjen


Efter träningen så bjöds jag på en fantastiskt god lunch av Matlagningsvirituosen thomas... mums så gott...


När jag skulle köra hem hade Thomas & Jäger en mindre lyckad MBL-förhandling (misslyckad ur Jägers synvinkel) ang huruvida man skall lyda eller ej och om man får lov att använda sina tänder hur som helst..*suck*

Jägers "svarta sida" kröp fram...nåväl..det blir väl att fylla på Thomas Whiskeysamling....


en härlig helg i goda vänners lag:) Tack BM-Thomas & Lennart!


Tack för träning , goda råd , mat och ett gott sällskap!!


Nu är det dags att fundera på midsommarfirande...

Undrar hur många som firar med dans runt stången...

Hur firar ni?




 
 
Nabil

Nabil

15 juni 2009 10:39

Västergötland äger.

http://www.nyabella.se

 
Ingen bild

bm

15 juni 2009 10:57

Tack själv för att du kom!Jätteroligt, skulle vara oftare vi sågs bara. Men än är ju inte sommarn slut så vi får hoppas det blir fler gånger i sommar.
Zammie stavar vi våran buses namn. Men annars var de rätt. hi hi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards