Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Izzie & Helgen

Av Marie - 12 juni 2009 08:55

 Vad härlig Izzie är!! Igår var det ju studentfest och hundarna var förpassade till bilen en stor del av kvällen, nästan 70 pers strömmade igenom...men lite senare fick Izzie komma ut och vara med..hon är så himla trygg och säker bland människor, det är härligt att se...svansen upp hela tiden, hälsar på alla, självsäker och glad....däremot kan hon få små frispel på SAKER, brödkorgar, porslinsfigurer och annat skumt:) Det kan få sig en utskällning och hon kan vara lite tveksam , ja ja hon är 10 Veckor:)


Elsa däremot har inte alls samma intresse för människor, hon möter människor ganska neutralt och är avmätt i sitt kontakttagande... Hej hej, jasså det var du det..hejdå...men Elsa är miljöstark till tusen, Elsa har ETT "bekymmer"..hennes föremålstokighet ..hon plockar grejjer HELA tiden..och massakerar.... just nu är bänkarna hos Kent täckta med musfällor...hon plockar ALLT!


Men sååå intensiv och härlig att jobba med...



I helgen blir det besök i Västergötland!

Först hem till B-M  uppe i skogen i Alingsås :) och på söndag skall jag äntligen få träffa Tomas igen..vi har ju inte setts på evigheter!


Jippieeee jättekul ..och Jag skall få mig en duvning i spårandets ädla konst:)


Så ha en trevlig helg kamrater, vänner, släkt och bekanta ..ja även er jag INTE känner:)



 
 
Lena & Aija

Lena & Aija

12 juni 2009 09:30

Det där med grejjer är ju ett gissel särskilt som med Elsa att man inte haft möjlighet att styra sedan hon var liten. Aija har precis samma tendenser men jag har varit stenhård sen dag 1, det råder totalförbud att plocka grejjer inne eller ute, inte pinnar ens får hon plocka, det är enda sättet att kanalisera föremålsintresset på henne annars går det lätt överstyr, så kämpa på :)

http://blog.mallemaija.se

 
stina

stina

12 juni 2009 09:59

Åhh....så härligt med student =) Vi hade skolavslutning igårkvälll i kyrkan, men nästa år tar våran äldsta dotter studenten :o)

Jaa....*fniss*....10veckor säger väl ALLT !

Våran äldre samojed hälsar också med värdighet inget hopp eller ståhej där inte å' sen är det bra.

Vi önskar dig med en trevlig helg/ Ifrån en du inte känner mer än i bloggen... =D

http://samojederna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jeanette

12 juni 2009 10:47

Hälsa Thomas så gott från mig!!

 
Ingen bild

bm

12 juni 2009 11:25

kul att studenten blev lyckad. du får hälsa dom o säga grattis! Ska bli kul att ses i morgon.
Roligt att se att det finns nån mer som har en samojed som läser här, våran buse är 4 år nu och lika envis och mysig som vanliht!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards