Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Nu ska du dö!

Av Marie - 15 maj 2009 07:34

Så tycktes Jäger ha tänkt igår....han höll på att avliva Hector...

För att backa bandet så har ELin en liten blandrashund...

Hon fick honom i födelsedagspresent när hon var 16 (tror jag) Men hon hade inte tid med honom så hon lämnade tillbaka honom...han har sedan vandrat runt i några hem..

Så kom jag in i Kents liv och ELin fick ett helt annat hundintresse . En dag var Hector utan ägare igen och Elin fick ta hem honom...

Problemet med Hector är at han biter folk och är jättehundaggressiv..nåja, Elin tränade flitigt, han kastrerades och Hector har varit hanterbar.


Hector är bara poppis i Elins hjärta, jag hade personligen föredragit att han fick gå till de sälla jaktmarkerna(han är dessutom missbildad i sina framben)


Hector är inte så trevlig mot de andra hundarna och far ibland helt oprovocerat på dom, det har gjort att man fått passa honom när man har alla hundar tillsammans speciellt valpar.


Hector har dominerat Jäger en del, när Jäger leker med sin mamma så kommer Hector  springande och biter Jäger i sidan...(givetvis så har man stoppat det när man sett det)


Hector kan också flyga på de andra hundarna om de bara går förbi där han ligger eller om han bara får för sig att "passa dig din djävel"


Nåväl vi har väntat på det...den dagen Jäger blivit vuxen nog och inte köper Hectors "attacker"


I går brann säkringen hos Jäger, han lekte och Hector tyckte som vanligt att Jäger skulle sluta med det och for på honom..men den här gången sa Jäger

Nä nu djävlar ska du dö din lille fan!

(jag var inte hemma utan det var ELin, Kent och Linus som hade hundarna ute)

Det var riktigt illa och De fick brottas och slåss med jäger två gånger innan de lyckades rädda Hector, första gången fick Linus bort honom och släppte honom för han trodde det var klart, men Jäger hade som sagt bestämt sig...så han fick tag på Hector igen...över ryggen och så dödsruskat...

Så Linus hade brottat  ner Jäger och ELin hade sparkat honom i sidan för att få honom att släppa...stackars ungdomar, varken Elin eller Linus har varit med om en hund som vill döda en annan hund..det är ingen vacker syn och det är riktigt svårt att skilja dom åt...de gjorde vad de kunde...


Till sist hade dom lyckats montera loss Hector ur Jägers mun ...Jag satt I malmö och fick ett telefonsamtal från en Hysterisk ELin...


Nåväl., Jag hämtade hem Jäger till mig så får Elin hämta sig och fundera på vad hon ska göra med Hector, Hector har fått en rejäl bula mellan bog & hals...inga hål någonstans men förmodligen en muskelbristning eller blödning innanför skinnet .. vi avvaktar någon dag och ser om den lägger sig...är det riktigt illa så har ett muskelfäste gått...

För övrigt var han i chock, med ljusa slemhinnor, frös och darrade.

Så värme, vila så får vi se hur han mår idag...


Han är inte försäkrad (pga av sina vanskapta ben får han inget friskintyg)så måste det till dyr veterinärvård så kommer han avlivas...


Jag känner verkligen med Elin, vilken hems upplevelse, maktlösheten när Jäger inte släpper fast hon slår och sparkar....Ja hrregud vad gör man som späd tjej med en bjässe som Jäger som inte lyssnar eller reagerar?


Jag förstår att hon slogs, hon hade ju bara en tanke, att rädda Hector..och jag har faktiskt helt missat att "lära ut" hur man på bästa sätt skiljer två hundar åt som slåss på liv och död....det är inget man gärna stoppar händerna i ....


Återkommer med rapporter..






 
 
Ingen bild

Pia & Wildha

15 maj 2009 12:28

Usch vad det lät illa, det måste ha varit hemskt för ungdomarna att se sin hund i käften på större vovve som inte vill släppa
eller överhuvudtaget hundar som slåss.

Jag vet hur det är för jag har det så här hemma oxå imellanåt och det börjar bli rätt tröttsamt. Snälla skriv gärna hur man bäst tar isär två hundar som biter sig fast i varandra ( stora ) Givetvis händer sådant här när man är ensam med hundarna. Sist hände det ute i mörker, ösregn. För att överhuvudtaget rädda min ena hund ifrån den beiga starka monstret så hade jag en bäck brevid mig som jag slängde i dem båda, då slutade dem, men det slutade oxå att en hund blev halvt chockad och lunkade iväg i mörkret, hon gick inte hem, jag fick samlat ihop de andra vovvarna och gå hem och väcka mannen så vi tillsammans kunde gå ut och leta efter den ena hunden som irrade omkring i regnet, haltandes. Pust jag höll på att ge upp men vi hittade henne efter 2 timmar på en gräsmatta ca 500 m bort inne i bostads området ( där inte vi bodde ) Så det börjar bli tröttsamt, och nu har man ögon i nacken så inga situationer uppstår så den beiga monstret får en chans att flyga på.

P.s jag läste igår i en hundtidning att bäst montera bort en hund som biter sig fast är att ta en tändare och bränna till näsan, då lär hunden släppa, vet inte om det är bra eller dåligt men kanske detta kan iallafall rädda ett liv eller ifrån större bettskador.
Kramiz Pia & W med vovvar

 
Ingen bild

M arie

15 maj 2009 13:16

Ja du Pia, är man ensam står man sig nog ganska slätt utan vatten,de ggr jag behövt sära på två hundar har jag tursamt inte varit ensam, har man inget vatten att tillgå så har jag följt det urgamla rådet att försöka få tag på bakbenen och få bägge hundarna ur balans, men oavsettså riskerar man att bli svårt biten själv, det enda man inte ska göra är ju att gapa , slrika och slå..det triggar hundarna mer...så med risk för bettskador försöka få tag i varsin hund i bakändan...men jag tror att vatten är det mest överlägsna, men man springer ju inte runt med en vattenslang jämt:/

 
Ingen bild

smulan

16 maj 2009 15:00

Man kan ha en hård platt träbit i fickan som man kilar in på högkant mellan hunden tänder så långt bak som möjligt så kan den inte bita om! Smart och smidigt! Akta fingrarna bara:-)

 
Ingen bild

Pia & W

16 maj 2009 21:18

Ja precis som en breakingstick !
Fast denna brukar vara i metall.

Jag vet om denna men vet inte hur det funkar, jo bara i teorie men inte i praktiken.
Men den skall vara mkt användbar sägs det för hundar som biter sig fast och inte vill släppa.

 
Ingen bild

Marie

17 maj 2009 02:49

fast det förutsätter ju att man har en hund som är ganska still och bara håller..ungefär som en skyddshund som fått sin ärm...de hundar som fajtas och ruskar, skakar och far rundor..det går knappt få tag på ett huvud än mindre pilla in ett föremål??

 
Ingen bild

Pia & W

17 maj 2009 13:11

Hej hej
Det var en som hade PB som skrev om detta på sin hemsida minns jag, början utav 90 talet.
Jag frågade även han om denna breakingstick.
Ha skrev en utförlig handling över hur man använder en sådan men den är givetvis borta.
När hundar slåss ( som turligen nog inte är ofta )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards