Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Marie - 8 maj 2009 20:19

Välkomna till Södra Sveriges största Bruksläger 2009

OBS GLÖM INTE RINGA ELLER MAILA OCH ANMÄLA DIG! (BETALA INTE BARA IN)

NÄR:  Fre-sön  24-26 Juli (Tre dagar)

VAR: Idalagården i Veberöd

Instruktörer:

SpårGrupp- SM-Vinnare Polishundar: Tomas Wiman (reserv Micke Ryberg)  2 platser kvar

Rapport Grupp- Gunn-Britt Arthursson 5 platser kvar

Sökgrupp - Trea på Nordiska Mästerskapen skydd : Trond Marthinsen(Fullt)

Brukslydnad 1- SM deltagare (4 i skydd mm) Maria Vieweg 4 platser kvar

Brukslydnad2 - SM -vinnare skydd  :Frida Sundberg 4 platser kvar

Skyddsgrupp I- SM & Nordisk Vinnare för Polishundar :Glenn Andersson(Fullt)

Skyddsgrupp 2-  SM-figurant Janne Borgengren 4 Platser kvar

(Janne  är polis och har i många år figgat i Malmögruppen tillsammans med Glenn Andersson & Jonas Olsson.  Janne har även tävlingsfiggat på SM) Mondioring- VM deltagare i Mondioring  (flertalet  ggr )Emma Svensson  Platser kvar
IPO-   Geert Matthijs (Belgien) Kennel www.retrohof.be (platser kvar)
IPO2- Margit Jensen and Finn Bertelsen på Daneskjolds kennel (de har med träningsfigurant) (platser kvar)


Pris 2500:- inkl frukost, Lunch em. fika, Boende i sovsal (Idalagården) Hundar får EJ medtagas in.Deltagare utan hund 1500:-  En hund/deltagare (IPO & MR undantaget) 1000:-/ extra hundStor karaokefest på lördagskvällen. Grillar kommer att tillhandahållas på kvällarna Anmälan  ASAP 
Bg  5826-1603 Vixax Hundsport För mer information och anmälan  maila vixax@veberod.comwww.vixax.com

Av Marie - 8 maj 2009 13:15

VAD TUSAN GÖR MIN HUND?


Välkommen på Helgkurs i Hundägarutbildning & Rally-lydnad
Var : Veberöds IP
När: V 26 den 27 & 28 Juni 10.00-14.00
I Kursen ingår:
•Hundens ursprung, mentalitet och drifter
•Hur pratar hundar?
•Hur kan jag få hunden att göra det jag vill?
•Problemhund eller Problemägare?
•Raskunskap
•Kan MIN hund spåra eller söka efter saker?
•Rallylydnad –vad är det?

Vi varvar Praktiska övningar, Rally- lydnadens grunder , samt inledande
spårövningar och sak-sök med föreläsning i lektionssal.

Instruktör:
Marie Axelsson
Vixax Hundsport (innehar F-skattesedel)

Jag har aktivt utbildat hundar och förare i 25 år,jag är utbildad
tävlingslydnadsinstruktör & Rally Lydnadsinstruktör. En av mina Specialiteter är att få ägare & hundar att fungera tillsammans i vardagen,
en annan är hundars mentalitet . Jag  har flertalet utbildningar bakom mig i
Etologi, dressyrlära och hundars beteenden och har haft egen kennel i 10 år.

Kursen riktar sig till dig som precis blivit med hund eller till dig som har
haft din första hund ett tag och vill lära dig mer om hur hunden egentligen
fungerar.

Du som aldrig kom med på den där valpkursen eller nybörjarkursen..och som
upptäckt att det kanske hade varit bra ändå….

Du som tycker att du får goda råd från allt och alla men råden går stick i
stäv med varandra…

Kursen vänder sig till dig med antingen ung eller gammal hund ,renras eller
blandras, ALLA "gröngölingar" är välkomna.

Upplever du att:
Din hund förstår dig inte och du begriper absolut inte varför hunden gör si
eller så….
Eller...
Du kanske bara vill prova lite Rallylydnad..men då får du MYCKET mer på
köpet….

Anmälan senast den 30/5 till vixax@veberod.com eller ring 0739-6603247

Sista inbetalningsdagen är 30/5

Bg 5826-1603 Vixax Hundsport

För mer information & anmälan ring eller maila !

Pris 1000:- inkl moms för båda dagarna kurslitteratur ingår samt, enklare
lunch & fika

Vi håller på mellan 10.00-14.00

Först till kvarn & max 10 deltagare

Av Marie - 8 maj 2009 13:02

Äntligen tillbaka

 

Efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag nu min  kära dator

Igår plöjdes det igenom mer än 250 mail

Många lades till sidan för senare svar (workingbreeder)

Idag kommer jag att titta igenom alla anmälningar till lägret vilka som är betalda och inte och sedan gå ut med en massiv annonskampanj för de platser som ev finns kvar.

 

Man har bytt styrelse & ordförande på VBK *hurraaaa* så nu kommer jag att göra en deal med klubben så att vi får tillgång till klubbstuga & planer

Det innebär att det finns fler rum att sprida ut sovande i samt att man inne i klubbstugan kan ha hund med sig.

 

För övrigt har dessa tre veckor passerat relativt obemärkt..jag kämpar med mina ungdomar och deras skola.

Men det blir långsamt bättre, vår familjeterapeut är kanon!

 

Visst blir det fortfarande utbrott och adrenalinet sprutar, man blir kallad både det ena och det andra, men det blir längre mellan gångerna och jag & Maja sitter ofta i soffan och ”gosar” på kvällarna...hon älskar att bli ”pillad i håret” så jag får fläta, kamma, fläta, kamma och fläta igen ...

 

Så det känns jättebra:)


 

Mindre kul är att min fot blivit såpass mycket sämre att jag varit hos läkare och foten skall röngtas och jag är också avställd..minst en vecka med antiinflammatoriskt..


Dieten går blaha blaha..och nu kan jag ju inte motionera längre..jo simma...och det är det värsta jag vet, på sommaren älskar jag det i en utomhus pool, men inte i badhusL

Nåja, vi kämpar på!!!


 

Jäger har ju varit på Rehab och ska vila en månad, men i helgen skall jag &  Elin  åka själva till Sara i Billesholm för det finns en massa vi kan göra där som inte innebär trappklättring och ansträngande saker. Jag har mailat  Niels (Jackpots husse) i Danmark och berättat om Jäger, i Danmark testar man hundarna mycket tidigare än i Sverige och jag vill verkligen sälja honom så fort som möjligt. Jäger påminner MYCKET om en ung Luca. Vixax E Chaos


 

Jägare behöver komma till sitt ordinarie hem och börja tränas på allvar , på måndag ska vi till veterinären igen och röntga hasen samt diskutera fortsatt Rehab


Det känns bra att det förmodligen bara är en ”liten” skada som kan läka ut... Det är inte optimalt att han bor hos Kent, det är ingen där som går ut med honom utan han får bara gå i trädgården och skrota, och Jäger är INTE som ”extrahusse”, han nöjer sig inte med att  bara vara i en trädgård och umgås med släkten.*he he he*

Jäger är som sin matte, kräver mer av livet än såJ

 Här kommer två bilder , fler kommer i ett album senare:)  Jäger i Treadmill hos Camilla (www.kronch.se)   Myckt vacker hund som får laserbehandling av Camilla (www.kronch.se)

Jag rekommenderar  starkt alla Holländarvänner att hålla utkik på Sveriges mest erfarna HH uppfödares sidaJ

Venke Chylwik & Havrevingens kennelJ Där kommer det snart MYCKET intressanta nyheter...

 

Vi diskuterade häromdagen faktiskt all tid vi har lagt på research på Holländare / Mallar..

Jag vet faktiskt inte en många uppfödare mer än Venke & mig själv  som rest så mycket och som studerat så många linjer och hundar

Leianns & Nangijala & Blacknecks  har  varit ute en del också...men för övrigt vet jag ingen?

Fast man kanske inte skriver ut det på hemsidor och sånt?

 

I snart ett decennium har jag rest minst 2 ggr/år i belgien och tittat på hundar, Venke i holland

Självklart har vi kontakter och erfarenheter och kunskap...

Fast vi inte tävlat SM *blink blink*

 

När det gäller Holländare så finns det INGEN i Sverige som har den kunskapen om linjer och hundar som Venke har.

Jo det är ett litet brandtal för Henne, hon är väldigt duktig på hundar och mentalitet...

Hon är däremot inte en person som framhäver sig själv så mycket så nu hjälper jag henne med detJ

 

Jag skall hålla en helgkurs i slutet av juni , nu vet jag att majoriteten av de som läser här INTE är rätt publik för mina kurser

Men kanske man kan tipsa någon man känner som nyss köpt hundJ

  

Jag har så sakteligen börjat dra igång mitt företag och jag letar fortfarande lokaler för att starta hunddagis

Mitt mål är att innan 2011 ha slutat på mitt nuvarande jobb och kunna arbeta med hundar på heltid.

Men man kan inte bara vänta på att saker ska trilla ner i knät på en..nu jäklar ska här jobbas!!

  

Annonsen lägger jag in i nästa blogginlägg

Jag ska också uppdatera hemsidan med en ”företagssida”

Tanken är att jag skall sälja lite hundmat och hundgrejjor också

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards