Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Marie - 10 maj 2009 10:26

Sara jobbar på Lindells i Billesholm, det är bilverkstad, truckverkstad, bilförsälning mm, en jättebyggnad med ett antal hallar, verkstäder, förråd mm

Gallertrappor, hala golv, väsande maskiner, skrot, och det mesta konstiga man kan tänkas sig:) Jag har varit där med Irene & Jessica tidigare, den här gången åkte jag & Elin själva upp. Vi fick sällskap av Noelle som är på Skånevisit:)


Jäger skötte sig fantastiskt bra, idag kan man inte se någonsomhelst brist i tillgängligheten.Vi körde inomhus-sök  och han skötte sig strålande, letade riktigt fint och använde näsan, han som egentligen bara gjort "markeringsövningar" tidigare.

Inga problem med något som helt i miljön....

MEN mörker var jobbigt!

Jag gömde mig tre ggr i en kolsvart lokal med lagerhyllor, det tog tid innan han vågade sig in bland hyllorna, tredje gången var han frimodigare men inte helt oberörd...

Så det ska vi köra lite mer nästa gång vi åker till Sara, det fanns fler ställen att släcka ner på. För övrigt kan jag i dagsläget inte se någon orsak till att han inte skulle kunne bli någon form av tjänstehund....det skulle vara om hela hunden inte riktigt höll ihop eller räckte till, men det ä inga specifika egenskaper just nu som spretar åt något håll.


Han är öppen och glad:)


ELin körde också inomhus-sök med Aagje, och gud vad den hunden imponerar, det är såååååå synd att jag aldrig fått bukt med hennes skott-tokighet kontra platsliggning och kunnat tävla henne ordentligt.

Aagje har kört lite sök med Malmös skyddsgrupp för många år sedan...men sedan inget alls.


Aagje fick en synretning på första figgen, och sedan sökte hon systematiskt och på Elins anvisningar igenom hela lokalen, upp och ner för gallertrappor, in bland truckar och bråte.

Så himla duktig!


Efteråt så figgade jag lite för alla hundarna och ElLin fick hjälp av Noelle & Sara med lite lydnad.  Jag har inte sett hur den där "apporteringen" i ettan går till så det tränade hon på och även lite på rutan.

Elin blir så nervös när jag är med så jag gick undan medan tjejjerna hjälpte Elin lite.


Sedan filmade jag Elin när hon gjorde momenten i ettan (utom apporteringen) så hon själv skulle få se at det ser bra ut! Dom filmerna ligger nu på youtube, Elin är nervös och då går inte Aagje riktigt lika fint som hon brukar, det kommer lite ljud, hon tränger och på inkallningen kom ett skall, men föär övrigt så ser det kanonfint ut!


Jag ska bara hitta en bättre konverterare , från MOV till mpeg, tips emottages tacksamt...just nu är en ful reklamtext över hela bilden.


Om man googlar på aagje elin så kommer alla filmer fram...

jag bifogar linförigheten...


Det finns några platser kvar på lägret!! Glöm inte det...och tipsa om min kurs!



Ett jättegrattis till Magnus & Tyra till  vinsten och uppflyttningen till Elitsök igår!!!


Tyras kommande kull är jag såååå nyfiken på...där föds det nog en Hane jag kan gå vidare med senare:)


Ha en fortsatt bra söndag alla:)

Tre nya album i galleriet!!! Vårbilderna som togs för 3 veckor sedan, Jäger på Behandling & Duffy & Fejka

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards