Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Som svar till Milla

Av Marie - 8 april 2009 11:52

Jag tycker faktiskt inte att det är OK att skriva om Krokasmedens kennel i min blogg, men jag väljer att svara om hotet är att lägga samma inlägg på fler sidor,


Först av allt så skulle det vara intressant att veta vem du är Milla? Det blir mer seriöst om du presenterar dig och berättar vad du själv har för erfarenhet i frågan?


Jag själv har bara haft EN mallekull...så för att försvara att någon skriver en rasbeskrivning efter att ha fött upp malle ett år så kan det ju faktiskt vara så att man har erfarenhet av malle sedan tidigare, man har träffat många individer man har rådfrågat andra, man kan ha en stor erfarenhet av en ras och ha sina mål utan att ha fött upp mallar tidigare....


Är det Jantelagen som styr här? Jag har själv aldrig satt ihop en rasbeskrivning på malle det gör så många andra som jag kan kopiera bitar ifrån:)


 En stor del i hunduppfödning är väl att profilera sig med det man tror på...och det måste ju stå var och en fritt att göra.


Det angående att skriva rasbeskrivning som jag inte tycker är det MINSTA magstarkt...


Jag har inte ens sagt att jag är helt överens med Krokasmeden i precis allt de skriver, men man kan respektera varandra och varandras val och vad man tror på.


En av mina absolut bästa vänner är Mia på Mallekraft, vi har olika sätt att se på malle och föredrar inte alltid  heller samma typ av malle, men jag vet att hon & Glenn är väldigt duktiga på att få fram det DOM tror på...


Jag hoppas få fram det JAG tror på...och Krokasmeden det DOM tror på...Jonas & Emma har SIN filosofi...


Många ggr sitter folk ute och kritisrera, gör det bättre själv då!


Vad gäller att starta renovering av hus och annat, så OM det nu vore så att det är valppengar som bidrar till det..vad är problemet?


 FÅR man inte tjäna pengar på hundavel i Sverige?


Jag säger inte att man gör det och min ”nuvarande Särbo” knotar hela tiden om hur mycket vi gått i förlust på alla valpar och hundar.


Mig veterligt så betalar Krokasmeden moms och skatt på sina hundar...


Samma diskussion var uppe för en tid sedan när Blackneck kennel kritiserades...


I Sverige ska hunduppfödare jobba ideellt, få hem och hus förstörda av valpkullar , gärna  meritera, tävla, L-testa, importera, ta in nytt blod, ögonlysa, röntga , hälsoundersöka, köra hundratals mil för att hitta rätt linjer och hane...ta ut all semester och ändå få ta en massa ledigt resten av året i samband med läger, träningar, MH, mm mm  men FAN TA DIG , om du tjänar en spänn på det!!!!


Vad gäller deras schäferkull är jag inte så insatt, jag vet att det är helt fritt i FYRA generationer bakom, jag vet också att individerna lämnat i stort sett felfritt i andra kombinationer med andra individer, det var DENNA kombination som inte blev så strålande ledmässigt.


Jag vet också att Krokasmeden ska behålla en valp själva ur kullen, det gör man inte om man bara vill prångla ut hundar...


Jag vet också att forskare som P-E Sundgren  förespråkat att man borde kunna göra fler testparningar för att prova avelsdjur. Tyvärr är det inte etiskt korrekt att göra , annars skulle man prova fler avelsdjur och avliva dåliga avkommor, dra slutsatser om gener och nedärvbarhet mm...


Nu tvingas vi att prova, och ta hand om avkommorna och upplysa folk om fakta!

De valpköpare som väljer att köpa en Schäfer från Krokasmeden är nog väl upplysta om hur det ser ut ledmässigt.


Om inte annat verkar det vara en stor debattfråga bland kreti & pleti,  varför inte ringa Krokasmeden och FRÅGA hur de tänker i frågan?


Det finns en trevlig mailinglista som jag skapat, bli medlem där Milla och ställ dina frågor , det finns fler uppfödare som säkert kan upplysa dig om saker du undrar över.


Eller vill du bara öppet vädra din åsikt?

Stå då för den och var öppen med vem du är.


Jag vet heller inte om Cuta har gjort en bra eller dålig L-test...HUR många uppfödare L-testar sina hundar?  HUR många uppfödare lyckas komma med på sådana utbildnings-Ltest? HUR många uppfödare testar öht sina hundar?


Det är ingen ”ursäkt” att majoriteten av bruksuppfödare i Sverige..vi pratar Schäfer, boxer, riesen, briard, svart terrier , collie, mfl INTE L-testar eller gör NÅGOT med sina sk brukshundar...man startar appellen 25 ggr eller lydnadsklass 1 15 ggr utan att bli uppflyttad..man TRÄNAR något men för övrigt finns bara vänstervarvsmeriter....är det inte DE uppfödarna man bör kritisera?


Jag vet inte om alla mina avelstikar kommer att L-testas? Det beror på om jag har turen & förmånen att få komma med på ett utbildnings

L-test...annars blir det MH & MT...och inte ens  DET kommer att vara allenarådande och avgörande för mig när det gäller vidare avel......det är EN dag ur en hunds liv...


Marie

 
 
Ingen bild

Linda

8 april 2009 12:17

När man läser Camillas inlägg så frågar hon ju hur man kan avla vidare på en kull med flera HD och AD. I Maries svar sägs det att 4 generationer bakom är fria...

Det är ju faktiskt så att det aldrig finns några garantier för hur en valpkull blir, det kan ju vara som Marie säger att just kombinationen blir fel oavsett hur väl uppfödaren vill... Å andra sidan kan jag förstå om man i sin tur tänker avla vidare på den "dåliga" kullen som blev.... Det kanske inte är helt försvarbart?

Hur som helst har vi som valpköpare också ansvar att själv kolla upp vad som kan tänkas vara i det vi köper. Jag skulle personligen inte köpa valp där flera av föräldrarnas syskon har HD och AD. I vissa fall finns ju ingen information att tillgå, oröntgade hundar i Sverige eller avel med utländska hundar, då måste man ju själv bedöma om man vill ta den xtra risken det innebär att inte veta fakta....

Summa summarium tycker jag att uppfödare har ett stort ansvar, men det har faktiskt vi valpköpare också... Köper vi inte valpar som har en trist avelsplanering bakom så kommer inte uppfödare att avla dem heller...

 
Ingen bild

Linda

8 april 2009 12:21

Hoppsan, lite försvann visst i ovanstående kommentar...

"Å andra sidan kan jag förstå om man i sin tur blir ifrågasatt om man tänker avla vidare på den "dåliga" kullen som blev.... "
ska det stå...

 
Ingen bild

Camilla

8 april 2009 13:52

Jag har överhuvudtaget inte hotat. Jag blev förbannad när Lollo stängde av min IP adress. Det är inte första gången det händer!jag ville ha sakliga svar. Fick jag det? Nej, det blev personliga påhopp som vanligt när någon tycker till om deras hundavel.
Jag mailade Lollo, så värst anonym är jag inte då, eller?
De som vill fortsätta diskussionen med mig, kan göra det på: milla.dub@hotmail.com
Så kan jag berätta vem jag är.
Milla

 
Ingen bild

Camilla

8 april 2009 14:09

Kan jag få adressen till denna eminenta mailinglista? Jag går gärna med och tar del av diskussionerna där.
Milla

 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 14:14

""Hej, hoppas att det är ok att skriva i er gästbok. Jag kommer att skriva i fler."""

Det tog jag som ett "hot" eller upplysning/information om att du skulle skriva detta på fler ställen???

Men att Lollo inte har svarat dig innebär väl automatiskt inte att man skriver i andras gästböcker och frågar om Krokasmedens avel? Jag tycker det hör till allmänt hyfs att presentera sig om man anser att folk är magstarka och att deras avel är bara till för att tjäna pengar till nybygge och att man saknar erfarenhet av malleavel.

Jag brinner av VÄLDIGT lätt och tappar sinnet ibland...speciellt om jag anser mig påhoppad och angripen när jag tycker och anser mig vara ärlig och göra på rätt sätt...

Det kan få vem som helst att blockera IP-adresser och spotta och fräsa...när du frågade första gången skrev du på samma sätt som nu?


Eller fågade du på ett vänligt sätt hur de tänkte med sin planerade schäferkull eftersom ledtstatistiken inte var så lysande?

Frågade du på ett vänligt sätt om det var inkomsterna på valparna som gjorde att de kunde bygga hundhus??
Och frågade du på ett vänligt sät om de hade längre erfarenhet av malle än ett år?

Jag kännner faktiskt inte Lollo, men vi har mailat med varandra i ett par års tid, Lollo är en hetsporre med ett hett temperament, sånt mildras med åren *he he he* tro mig...det är förklarligt att man går i taket om man blir anklagad..ifrågasatt är en annan sak...och på vilket SÄTT man frågar...

Så Milla, har du själv brukshund? Vilken ras? Uppfödare? Gå med på listan och delge oss dina erfarenheter på ett konstruktivt sätt...eller skriv här, men håll tonen artig och belevad,. tack!

 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 14:15

Kolla ett inlägg längre ner...Milla dub..
Har du hund från Dubion kanske? Det är en uppfödare som avlar på en tik med armbågsfel...bara som ren information:)

 
Stefan & Lollo

Stefan & Lollo

8 april 2009 14:41

Camilla ville ju inte vara anonym hon glömde nog bara skriva in sin hemsida,så jag lägger in den här. Lite komiskt nog uppfödare..
http://www.kloveress.se/

http://www.krokasmeden.com

 
Lena & Aija

Lena & Aija

8 april 2009 15:34

Till Milla

Mycket dåligt av dig att komma till Vixax gästbok och försöka starta diskussion om en annan uppfödare, starta diskussioner på din egen sida istället för att komma dragandes med sånt där i andra människors gästböcker.

Lena

http://blog.mallemaija.se

 
Ingen bild

Camilla

8 april 2009 16:22

Innan du uttalar dig angående Krokasmedens Schäfer avel borde du kanske titta 4 led bakåt. Ingen imponerande syn.
Är ni inte läskunniga?
Lollo stängde mitt IP nummer när jag skrev detta i hennes blogg, och gästbok.
Därför startade jag i andra bloggar. Alla verkar svälja Lollo med hull och hår. Fast hon ondgör sig över andra människor. Dålig självkänsla kallas det. Jag ville bara ha svar på mina frågor vilket jag inte fick per mail?!
Verkligen dåligt. Så skriver hon att jag är feg. Ha ha ha

 
Ingen bild

Noelle

8 april 2009 16:23

Intressant att personen ifråga har mycket åsikter om malle och schäfer?!

Jag tycker det är "tur" att det finns olika uppfödare så man kan välja sin typ av hund inom varje ras. Och man kan besitta en hel del kunskap om man fött upp malle ett år. Det är knappast okänt att det är två kunniga personer bakom aveln på krokasmedens.

Noelle Västervik

 
Ingen bild

Sanna M

8 april 2009 16:43

Camilla, stämmer det att du har kennelsidan www.kloveress.se? I så fall vore det ju intressant att höra vad DU tänker om avel? Du kanske skulle skriva lite på din sida om hur du ser på din ras? Ska man verkligen nöja sig med meriter som LP1 och CK på utställning när man föder upp en jakthundsras?


 
Karin

Karin

8 april 2009 18:05

Camilla!
Vad menar du med:
"Innan du uttalar dig angående Krokasmedens Schäfer avel borde du kanske titta 4 led bakåt. Ingen imponerande syn."
Vad är det som enligt dig är fel? Eller finns där inga egentliga fel, dom imponerar kanske inte på dig bara.

http://www.stormvallen.se

 
Ingen bild

I

8 april 2009 18:09

Kan ingen börja gnälla och lägga sitt krut på blandras aveln istället. Där behövs alla som klagar över reg. avel!!!!

 
Ingen bild

Camilla

8 april 2009 19:49

Eftersom Krokasmeden har stängt all komunikation som inte faller i god jord igen, så får jag väl hålla mig till bruksforumet. Jag höll mig saklig från början, men fick inga svar. Sedan kom alla anhängare 3-5st ha ha ha och höll sina försvarstal.
Karin: Det är bara att titta 4led bakåt i stamtavlorna på de Schäferhundar som är tilltänkta och har använts i avel.
Låt den stackaren vara som har kloveress kennel. Det är inte jag och har inte med detta att göra.
Jag har fortfarande inte fått svar på rasbeskrivningen? När man endast har 1vuxen Malle?
Jag trodde att forum och gästbok var öppna för alla och för att bemöta vissa diskussioner, men icke. Jag konverserar med Lollo via mail. Vi får väl se om det blir några svar där. Tror knappast det. Jag undrar vem som är feg? Jag som lyfter mina frågor, eller dom som konsekvent vägrar släppa in mig och svara.

 
Ingen bild

Camilla igen

8 april 2009 20:06

Nu har jag gått med i det eminenta forumet. Var kan man vädra åsikter angående de som jag började med att ställa? Jag vill fortfarande ha en del svar från Lollo och Stefan (på en hörna)
Du kanske kan starta ett Marie, som så hätskt försvarar det mesta, för att i nästa sekund säga att du inte känner Lollo?!

 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 20:11

Men Camilla, nu tänker jag snart ta bort dina inlägg härifrån också. Du har fått svar på dina frågor ang Rasbeskrivning...ska du inte hacka på mig med? Jag har bara haft EN malle-kull och faktiskt inte ens TRÄNAT någon malle själv?
Och jag vet inte om jag kallar det diskussioner när du får svar och kategoriskt bara kommer med anklagelser tillbaka.

Jag tycker fortfarande att du kan ställa VÄNLIGA frågor om du undrar vad Krokasmeden har tänkt med sin schäferkull, och ställ frågan direkt till Kroka, de har telefon!

 
Ingen bild

Marie

8 april 2009 20:16

sista varningen, är du otrevlig åker du ut! Jag är inte hätsk och jag KÄNNER inte Lollo mer än vad många andra "bekanta" gör, men JAG har fått en förklaring på hur de har resonerat och jag acccepterar andras åsikter och värderingar..ÄVEN dina OM du uppför dig väluppfostrad och artig!
Om du som du säger vill "vädra dina åsikter" så är det bara att skriva ett inlägg till mailinglistan workingbreeder, men återigen, är du otrevlig så åker du ut...tonen på den listan är öppen, vänlig och trevlig.
Det finns många olika sätt att prata om åsikter och värderingar utan att hacka, klanka och anklaga varandra!

 
Pia  & W

Pia & W

8 april 2009 20:40

Hej Camilla !
Nu har jag läst igenom både här och där ;)

Ang rasbeskrivningen så tycker jag att den är oerhört rättvis. Om man läser så skriver Lollo... SOM VI UPPFATTAR Malinois.
Alla kan skriva en RAS beskrivning. Det finns hundböcker, ren faktaböcker om olika raser där det finnes fel, men ändå står det som hundbeskrivningar.
Jag förstår inte varför du hänger upp dig på en rasbeskrivning och hur många hundar man har haft.
Hur många hundar har Carl Johan Adlercreutz har haft, hur många hundar har han fött upp och hur många fakta böcker om hundar har inte han skrivit ? Bla har han skrivit en rasbok om Collie, hur många collie har han ägt ? Nada tror jag. Det är ett exempel.
Oavsett om han har haft collie eller inte så är han oerhört duktig på det han skriver,
någonstans hämtar man sin fakta ifrån.
Själv har jag skrivit både rasbeskrivning och
R A S för rasen komondor, jag har aldrig haft några valpar på rasen, jag har ägt 3 komondorer nja 2 ½ den första dog när den var 8 mån den andre fick mitt ex och den sista är nu 9 år och bor hos mig. Men jag har följt rasen sedan 1989, jag har kontakter med uppfödare, domare och andra på rasen i de länder som rasen finnes.
Jag har lärt mig oerhört mkt om rasen fast jag inte har fött upp några valpar.
Jag har kontakt med rasens främsta komondor kännare i Usa som hade kontakt med den främsta i Ungern där rasen härstamning är ifrån.
Detta gäller alla hundintresserade, det finns erfarenhet och sedan finns det ERFARENHET utav hundar och olika raser.
Finns intresset lär man sig oerhört mkt.
Man behöver inte vara uppfödare på en hundras för att forska och lära sig utav de bästa, det är helt normalt att man ändrar sig efter åren då det man aldrig blir fullärd ang hundar/djur.
Det är inte alls tråkigt, dumt eller vilseledande att beskriva en ras på sin hemsida som en rasbeskrivning.
Fullt normalt tycker jag oavsett om man
bara har haft 1 hundras hemma.

Vad det gäller hd/ad - fel lämnar jag till andra, all info finnes på SKK avelsdata det är bara att leta sig fram.
När man avlar måste man få tro på det man vill och vist man får ha åsikter men man måste oxå respektera att alla inte tycker samma.
Hoppas du förstår vad jag menar
Mvh Pia & W

http://hillslettens.blogg.se

 
Karin

Karin

8 april 2009 21:18

Camilla:
Jag frågade dig vad i dom 4 leden som du inte ansåg vara bra. Vad jag själv tycker och vad som står på hunddata har jag rätt bra koll på. Kan du inte svara eller vill du helt enkelt inte ha en saklig debatt?

http://www.stormvallen.se

 
Irene Hallberg

Irene Hallberg

8 april 2009 23:32

Camilla:

Sök dina svar på rätt ställe, du har skrivit i ett flertal gästböcker och bloggar. Ingen annan än den kennel som planerat sin kommande kull kan svara på varför man använder just de föräldrardjuren. Jag vet hur jag vill ha min schäfer, min drömhund men min dröm är kanske någon annans mardröm.
Ditt sätt att försöka skapa en debatt genom att använda andras hemsidor som bollplank ser jag som både ohyfsat och fräckt, man tvättar inte sitt smutsiga byk i andras vatten.
Du verkar ta den här kullen personligt och du verkar vilja ha ett upptåg med dig i din fram marsch och när du inte får folk med dig på din sida så blir du rent av otrevlig och sen har du mage att bli förvånad när du blir avstängd. Har du problem med huvudet så gå då inte till r*ven och be om medhåll för det enda du gör där är att skyffla skit.
( Inte meningen att kalla er r*v Marie och Sanna men jag hoppas ni förstår vad jag menar)

http://www.schaferligan.se

 
Ingen bild

Marie

9 april 2009 08:28

Det är faktiskt lite synd om dig, för du vill inte berätta vem du är och vad du själv har för erfarenhet, men du har hittat EN kennel att attackera...du har fått svar av MÅNGA på dinafrågor..

I rättvisans namn borde du anklaga mig också som totalt okunnig...

Jag hoppas att av hela mitt hjärta att folk bara ignorerar din blogg tills du lärt dig lite folkvett och hur man uppför sig.

Det liknar mer en femårings trots, du målar in dig i ett hörn med dina otrevligheter och blir tyvärr inte tagen på allvar.


Hade du dämpat tonen och ställt dina frågor på ett OK sätt är jag säker på att du fått ett annat bemötande.


Det står dig givtvis fritt att TYCKA att Krokasmeden och/ eller andra kennlar inte borde få skriva rasbeskrivningar eller avla som de gör. Men förvänta dig inte att alla ska tycka som du, och framförallt förvänta dig mothugg och motargument.


En klok människa inser när man gått lite för långt, man backar hem, funderar en stund på sin kammare och kommer med väluppfostrade följdfrågor om man inte förstått de svar man fått.


Men en klok människa inser också att en fråga som ställs kan få ett svar frågeställaren inte är nöjd med eller inte överenstämmer med frågeställarens åsikt.

Det betyder INTE att det är FEL, det är helt enkelt en annan vuxen människas åsikt och ståndpunkt, och ju mer aggressivt man försöker övertyga den andra parten om att den har fel desto mer står man kvar i sin försvarsposition....

Det är dags att backa hem, fundera på de svar du fått, för du har FÅTT svar, och använda en annan approach om du någonsin vill bli tagen på allvar, och kanske tom behöver köpa en valp i framtiden...

Kunde kanske vara trist att bli svartlistad hos majoriteten av uppfödarna bara för att man i ungt oförstånd burit sig illa åt och använt ett språkbruk som inte är OK.

 
Asta

Asta

9 april 2009 09:38

Bra skrivet Marie! Hoppas h*n nu inser sitt misstag och lärt sig sin läxa!

GLAD PÅSK!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Marie-Louise W

Marie-Louise W

9 april 2009 10:57

Jag kan inte förstå att man måste börja driva någon slags hetskampanj mot en uppfödare bara för att man inte har samma åsikter. Det står en ju fritt att tycka olika. Bra skrivet Marie!!!
Tycker att det Millan/Camilla gjort är på gränsen. Detta oavsett åsikt eller orsak.
Mvh Marie-Louise W

http://mygganosirrah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sick

10 april 2009 01:07

Millan/Camilla på http://www.kloveress.se är ingen uppfödare. "Kennelns" namn finns inte på Hunddata. Hon är en hundägare som reggat ett kennelnamn bara.
TYcker inte det är OK alls att hon tillåts försöka diskutera en annan uppfödare här - radera hennes inlägg!

 
Helene

Helene

11 april 2009 22:01

Uppfödaren på Klöveress har inget med nämnda Millan att göra, hon råkar bara ha samma namn.

http://www.raskva.se

 
Emma Norin

Emma Norin

14 april 2009 00:49

Jag har inte haft tid att kolla i din blogg på några veckor, men nu efter påskledigheten så ser jag att det hänt rätt mkt på diskussionssidan ;)

Har inte orkat bry mig om att läsa alla kommentarern här men såg att du, Marie, skrev en bra sak som kan vara värt att nämna igen - såsom JAG uppfattar det OBS! - att man inte FÅR tjäna pengar på valpkullar osv... Vet en vän till dig där det varit heta diskussioner om bla holländaravel och att man tjänar så mkt pengar så man kan köpa platt TV och annat.. Men kan då med GOTT samvete säga att man ska vara NÖJD om man går +-0 på en valpkull... SOm sagt så finns det inga garantier för någonting och ALLT kan inträffa där oförutsedda utgifter tillkommer. Varför ska det vara så svårt att BEGRIPA?? ALLT arbete man lägger ner på varje valpkull KRITISERAS av oss uppfödare om man för en gångs skull går PLUS!

Utan oss uppfödare skulle ni banne mig inte ha några hundar att köpa, och hur skulle sverige se ut om alla valpar var GRATIS??

Ursäkta att jag brusar upp, men för i fulla farao vad förbannad jag blir när sk "kunnigt" hundfolk då säger att man avlar för att tjäna pengar på det, de som har det i första åtanke kan ju deklarera själv alla utgifter som är omkringliggande så krävs det ingen raketforskare för att addera och subtrahera...

Jaja, sköt ni ert så sköter vi vårt... Svårare än så behöver det inte vara.

//FLC Dutch Shepherds

http://www.freaklechics.se

 
Ingen bild

Elin

10 juli 2012 12:46

Jag tänker härmed skriva positivt om Krokasmedens kennel med tanke på allt jobb och all tid Lollo och Stefan lägger ner på avel m.m Har själv en malle från Krokasmedens kennel och är nöjd med min malle. Tiken som jag har är trevlig, har bra temperament och jag är glad och tacksam för att jag fick äran och skaffa mig en malle från Krokasmedens kennel trodde jag aldrig skulle få bli ägare till den rasen jag har drömt om länge. Och skriva dåligt omdöme om uppfödare är bara onödigt speciellt om det gäller seriösa uppfödare. Det är så synd att avundsjukan ska drabba dem oskyldiga.


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards