Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

JACKPOT

Av Marie - 9 februari 2009 09:23

Det kom ett brev......

jeg har i dag fået taget nogle friske billeder af ham og som du kan se bliver han stor og han trives godt.. Jeg vil uden tvivl sige at han er den bedste hund jeg nogensinde har haft. Han har et utrolig dejligt sind. Han er meget social over for mennesker. Nogen gange næsten for meget, men det er bedre end det modsatte. Han begyndte tidligt at udvise dominans overfor andre hunde ved altid at lægge hovedet op over deres skuldre, men han er ikke nogen slagsbror og opsøger ikke andre hunde og kan sagtens træne og fokusere selvom der er andre hunde omkring ham.
 
Han elsker børn, selvom han godt kan være lidt for voldsom i sine lege, da de meget går ud på at bide... ikke bide for rigtigt at bide, men bare for at holde med tænderne. Han er helt vild med min datter på 13 år og følger alt hvad hun foretager sig når hun er her.
 
Hans træning går også rigtig fint. Hans næse arbejde er fantastisk og han bliver ved med at søge uendeligt. Han giver aldrig op og fortsætter uden at han kommer for at bede om hjælp. Det kommer også til udtryk på hans spor arbejde, hvor han nu går lange spor med stor drift. Han er meget sikker i sit sporsøg.
 
Hans grundlæggende lydighed er også på plads og han har en god kontakt til mig som fører. Vi arbejder stadig på at de enkelte kommandoer sætter sig fast, men det er kun et spørgsmål om træning og tid.
 
Det eneste problem han har er at han fortsat ikke kan lide at køre bil og stadig savler og en gang i mellem kaster op ved længere ture. Der er dog stadig håb for at det bliver bedre med tiden, men jeg må fortsat løfte ham ind i bilen hvergang og han synes ikke at det er sjovt at køre i bil.
 
Som jeg skrev tidligere bliver han ikke brugt som tjenestehund. Jeg er flere gange blevet opfordret til at komme ind i hundetjenesten, men har været lidt bange for at hans køresyge kunne blive et problem. Jeg har derfor valgt at takke nej. Jeg vil under ingen omstændigheder stå i den situation at jeg skulle blive nødt til at kassere ham.
 
Jeg træner ham som konkurrencehund i Dansk Politihunde forening. Den træning indeholder alle politihunde diciplinerne.  Bidearbejdet er jeg ikke begyndt på. Han er blevet testet og har vist rigtige gode kvaliteter i bidearbejdet, hvorfor han sagtens kan modnes noget mere inden jeg begynder at træne det for alvor. Han er meget lydig i bidet og omkring figuranten.


Jeg har i dag fået taget nogle friske billeder af ham som jeg vedhæfter så du selv kan se at han bliver en stor og dejlig hund.
 
Niels Ryberg.


**************************************************
**********************

Tusen tack för uppdateringen Niels och hoppas vi ses i sommar på lägret

Jag är sååååå glad  och stolt att Jackpot har lyckats så väl i Danmark.

Härligt!



 

 
 
Ingen bild

Malin

9 februari 2009 20:17

Va skoj att se att det går bra för Jackpot! Skönt att höra om hans tillgänglighet, då är det bara våra mesar som är tramsiga :) Hör av dig någon dag så får kommer vi ner och tränar lite.

Kram

 
AnneGry & Udda

AnneGry & Udda

10 februari 2009 13:11

Herlig å lese! :-)
Men har de forsøkt å gjøre noe med åksjukan?

http://annegry.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

10 februari 2009 21:47

Jag vet inte, jag har skickat alla tips jag fick från dig...Niels svarar inte så ofta på mail...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards