Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Marie - 28 februari 2009 16:27

Filmen igår var kanonbra!! "Män som hatar kvinnor" Givetvis kan en film aldrig bli som en bok, men filmen var jättebra!

Man har skalat av mycket av boken och satsat på mordgåtan om den försvunna Harriet. Det tror jag var rätt gjort för boken innehåller så mycket så då hade filmen blivit dubbelt så lång....Kanske att man skulle visat ännu mer av Salanders mystiska förflutna..men eftersom jag har läst alla böckerna så vet jag ju mer om Salander...det hade varit skoj att höra av någon som INTE läst boken, vad dom ansåg...


Så måste jag skryta om Jägerpojken!

Idag körde vi in til Burlöv Center, löningshelg kl 13.00....Jag band Jäger i en stolpe i ett hörn utanför ingången och så lade jag ett spår på 15-20 meter mitt framför ingången. Jag utgick från en lyktstolpe och gick rakt fram förbi dörrarna...Jag hade små små korvbiter som jag "trampade" i så det blev som  en "autoban" med korvdoft....


Så hämtade jag honom och koplade om till ickestryp, koplet under frambenet och så visade jag på ....först snurrade han bara och förstod inte alls vad han skulle göra så jag fick hjälpa honom framåt ett par meter, men sedan fäste han i korvdoften och följde den hela vägen till slutet där jag lagt en större hög med korv.


Jag gjorde om samma prodedur fyra ggr och lade fyra korta små spår i olika vinklar direkt utanför ingångarna...

FY FAN vad duktig han var!!!


Det gick folk i horder och korsade spåret, kundvagnar, familjer, en man gick fram till mig och frågade om han fick ge Jäger godis, jag sa nej tack för han spårar nu...Jäger tittade bara upp ett ögonblick på mannen och fortsatte sedan jobba.


Visst var "spåren" inte "svåra" i den bemärkelsen eftersom det var mina fotsulor som var intrampade i korv....men det var ju inte att lära honom spåra i sig jag var ute efter, utan för att se om hans sociala sida skule störa ut honom i en folkmassa. Men han visade solklart att han kunde koncentrera sig på sin upgift trots att folk nästan snubblade över honom.


Givetvis glömde jag kameran...det hade känts jättebra att få lägga ut ett bildbevis:)


Hoppas Hoppas han kan bli en polishund!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards