Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Marie - 16 februari 2011 06:51

Idag imponeras man av människor som är över 90 år, de har varit med om två världdskrig, sett TV & Telefon bli allmän egendom....själv kan man bara skryta med att ha varit med om Internet & Mobiltelefonens genombrott...


Jag minns vår första mobiltelefon, en Alcatel, Kent köpte den när vi bodde i Sjöbo...min lillebror Rickard bodde hos oss en tid då, och han hade en DATOR!!!

En med Windows på! Jag minns när Windows 95 kom!


Datorn användes till att spela på, men ändå!


Idag skulle jag inte klara mig utan min bärbara älskade lilla dator, det är ju den som gör att jag har koll på mina vänner...för jag ringer ju aldrig och pratar...


Det är sms, mail och meddelanden via facebook...bra?? NOT!

Mobiltelefon då? För att återgå till rubriken, hur skulle man klara sig utan den?

Ganska bra tror jag, EGENTLIGEN, men det svåra är att inte få tag i människor NU, NU , NU!


Eller som när sonen inte kom hem efter jobbet igår,och vi inte hörde något,  han har ju supit bort sin Iphone   Så både jag och Maja började bli oroliga, fundera och nojja ...

Så kom han hem vid 22 tiden och hade varit på Hockey!


Men hur gjorde vi förr?

Ja menar fick vi inte tag på någon fick det ju vänta...vi tokstressar för mycket!!


Fast ibland BEHÖVER man lite stress & press...Jag märker det på Xtravaganzas gym, där måste man ha egen musik i öronen för de har bara pling plong avslappningsmusik i högtalarna...Där sitter damerna och lyfter sina vikter och "jobbar" i maskinerna i slowmotion, inte en svettdroppe så långt ögat når, och helt neutrala fejjor....så stormar en annan in i sitt uppskruvade tempo, slänger på maxvikter och kör några set med 8-10 lyft i varje, pustar stånkar andas och flåsar...svetten sprutar, rusar mellan maskinerna för att avsluta på vibratormaskinen och kör 30 sek intervaller...efter 25-30 min är jag färdigtränad och stormar ut igen....

Och där sitter dom milda och blida och "lyfter" till pling plongandet....DÄR hade det behövts lite stress:)))


För att återgå till mobilerna...blir ni också förbannade när folk inte svarar i sina mobiler?? Förr (innan folk började byta ut fasta telefoner mot mobila) så blev jag skogstokig!

Vad FAN har du mobiltelefon om du ändå inte tänker svara!

Blodtrycket steg till 300!


Idag har jag en mer avslappnad inställning och lämnar ett meddelande :)


Mail då?? DÄR blir jag fortfarande vansinning!

Uppger du en mailadress är du ta mig fan skyldig att kolla den åtminstone EN gång per dag! BASTA!

Du behöver inte svara på frågorna omedelbart, men det hör till god ton att åtminstone SVARA och säga, Jag har fått ditt mail, återkommer!


Slut på funderingar idag:))


Idag börjar jag lite senare och jobbar till 18.30 Kanske jag & Marita ska gå på Bio ikväll....vi får se:)


Maggan har inte vuxit runt magen så jag är orolig att det inte blir något:((


Längar ju efter sådana här små tussar...

(min Mammas lille gosse Otto)


  


Ha det gott alla därute!!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards