Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Teknik och jag...

Av Marie - 6 april 2010 20:50

Alltså dessa två lurviga , toviga illaluktande shih-tzuer som nu är nyklippta, nybadade och kala kom utrustade med två stycken röda flexikoppel....

Så för att göra bilden fullständig av  blivande Stureplansbruttan så utrustades Agnes med lilla tröjjan och sedan var det flexikoppel på bägge....


SIgne som är 10 år ligger längst ut i detta senilsnöres längd och den lilla Agnes som bara är hälften så gammal vaggar jämte matte i makligt tempo....


Så vi svassar fram på trottoaren i maklig takt, matte med ljudbok i örat och i sina egna tankar. Och så givetvis möter vi en stor hund längre fram på trottoaren...av mattes utseende samt sätt att framföra ekipaget så är detta någon som har lite hum om hund och förmodligen tränar någon form av bruks...


Och då händer givetvis det där som man ALLTID svär över när man är på andra "sidan" ....Agnes vaknar ur sin dvala och kastar sig handlöst framåt med ett vrål, nja, vrål och vrål...om man gasar med en symaskin i zick-zack söm så kan ni tänka er ljudet...


Nåja INTENTIONEN var det inget fel på....varpå matte då ska stoppa detta...men helt plötsligt så står jag ju där med TVÅ exakt likadan röda rullar i handen, dessutom har hundarna gått om varandra så de har traslat ihop sig, och INNAN jag hittar den djävla stoppknappen är Agnes en hårsmån från döden i käftarna på den stora hunden...varpå Signe tycker att det är dags att ingripa....


Har ni en aning om hur djävla ont det gör att hala in sisådär 15 kg shih-tzu i en lina smal som en fiskelina barhänt!!


Det BRÄNNER, jag tappade rulldjävlarna som började veva in sig själva  mot hundarna... vilket gjorde att Agnes ville fly fältet med en djävla röd flexikoppeldosa jagande henne...


AAAAAARRRRGGGGGGHHHHH!!


Kan man ta körkort på Flexikoppel??


Det var åtminstone vad den andra hundägaren rekommenderade...också hörd jag hur hon muttrade "Djävla kärringar med småhundar i Flexikoppel!!"

 
 
Ingen bild

iza

6 april 2010 21:13

har du blivit kärring? hihi! vid vilken ålder blir man det? för jag har heller ingen koll på dom därade flexina! suck!

 
Malin

Malin

6 april 2010 21:25

Suverän underhållning!
Man brukar ju säga att man inte ska döma andra innan man varit i deras kläder... Hihihi

http://www.ykai.se

 
Jeanette

Jeanette

6 april 2010 21:56

*asg* skrattar åt synen med intrasslade linor o symaskinslåtande tufsar.
På morgonprommisarna o kvälls (när d är mörkt) har jag flexi på mina 3, samtidigt.. o jisses det kan vara spännande (läs enerverande) när man plockat upp en hunds nr 2 o de andra far omkring o man står där invirad... så nu är det att stå mer el mindre stilla när matte stannar o plockar upp nåt.. o sen har de stora varsin "sida" att gå på av vägen o Morrisen flexar mellan dessa 2 syskon i mitten.

Have fun!! ;-)

http://www.dizza.se

 
Ingen bild

Majsan

6 april 2010 23:58

Hur kan man använda flexikoppel????
Den som uppsann dessa borde få bakläxa!!!

 
Ingen bild

Carina

7 april 2010 10:25

Underbart skrivet! O,visst är det pinsamt när man hamnar i en sån situation. Men önskar att man bara kan få försvinna bort..

 
Ingen bild

Linda

7 april 2010 12:05

Köp vanliga koppel då ;)

 
Stina

Stina

7 april 2010 15:05

Toppen !!! Visst fungerar de.....fast jag tror att matte skulle behöva lära sig dem innan hon tar en prommis med två vovvar och öronproppar....moa..hahahahahahaha

Kär (ing) har jag blivit kallad många gånger så det har nog inget med åldern att göra ?! Mer beroende på vad kärringen gör *asg*

Näpp ! Dags att du lånar en Malle och tar samma prommis på samma gata och hoppas du möter samma människa igen, så du kan visa vad ni går för....OBS! utan flexi denna gång =D

Hemma på våran gata svär folk över att jag andvänder halti mellan dragvändorna....suck !
Än så länge fixar vi flexin *skryt* skryt*

Tror jag åker ut till skogen idag, annars får jag nog äta upp det där skrytet *S*

Mitt leende är fastklistrat heeeeela dagen.
Zick-zack.....

http://samojederna.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards