Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Kränkande

Av Marie - 3 februari 2010 06:46

Tydligen är det kränkande att skriva väldigt neutralt om någon, att bara berätta "sin" version i en historia där X utmålat MIG som värsta banditen?

Ja, ja det kommer väl en anmälan om det också till SKK .

Jag ersatte namnet med X så får vi se om DET får stå kvar....


Om det inte vore så att oskyldiga skulle drabbas så skulle jag publicera ALLA mina mail till X här !

Det hade varit VÄLDIGT intresant att se hur ANDRA upfattar mina mail till en fodervärd som fått förtroendet att förvalta en hund man som uppfödare tror på....


Jag har hela tiden fått höra att "Du har sålt hunden och har ingen rätt att lägga dig i!" från vissa ur X´s bekantskapskrets, Och det är visserligen  SANT! Det är därför jag är så uppretad på avtalen som finns idag... Och jag har känt mig så ledsen och maktlös....Jazza har försvunnit HELT ur mitt liv och blir INTE meriterad alls...TROTS detta har jag varit MYCKET försiktig i mina mail..lindat in saker i sammet, för att jag märkt hur lättstött X har varit ...


Men den som vill får gärna maila  efter mer info...(Jag kan visa upp MINA mail INTE mail jag fått från ANDRA!)


Nåja, livet går vidare..en liten fågel viskade att det bloggas som bara den just nu ang detta hos X & Amstaffkillen...men med lösenordsskyddade inlägg ..

*ha ha ha* Varför inte maila med varandra istället?


Har aldrig fattat det där med lösenord i bloggar? Antingen står man väl för vad man tycker?

 Eller så mailar/ringer/kontaktar  man den man vill berätta det för...??

Ja  det är  tur att vi alla är olika...


Häromdagen när jag kom hem och hade jobbat sent så hade Rasmus lagat Taccos!! Vilken kille..första gången han lagade mat till sin gamla mamma  


JAn trivs bra på jobbet och har i dagarna sålt färg till Han som har huvudrollen i "Ondskan" samt tagit leg av Hasse Aro   


En trip på IKEA har hunnits med så nu finns gardiner i alla tre fönstren, förhoppningsvis kommer pappa nästa vecka och hjälper mig med lampor och lite sånt..det är ju så hiskeligt högt i taket...

Maja kommer up på februarilovet..jag längtar!!!


Må väl och träna flitigt...

(Jag gick förbi gymmet o h hämtade anmälningslappar igår)




 
 
Ingen bild

Mille

3 februari 2010 08:36

Tyvärr är det inte första gången jag läser historier som denna, och man blir lika ledsen varje gång.
När man tar på sig uppgiften att vara fodervärd så medföljer det nästan ett större ansvar än när man ägar en hund själv. Uppfödaren har ju en strävan att avla på hunden vilken medför att:
*Konternuerlig kontakt med uppfödaren.
*Röntga hunden.
*Meritera hunden.
Hur svårt kan det vara?

 
My

My

3 februari 2010 10:42

Man ska gå IN på gymmet, inte förbi! ;)
Kramar!

http://myssel.blogg.se

 
Ingela o Patrik

Ingela o Patrik

3 februari 2010 11:29

Ser att du börjar komma riktigt i ordning nu...

Snart dax för husesyn tycker vi...

http://www.schaferpower.se

 
Trollpackan kvastar in!

Trollpackan kvastar in!

3 februari 2010 15:23

HAHA! Man ska gå IN på gymmen, inte förbi!*fniss*
Jadå, jag tränar flitigt!*försäkrar* Är ju något av ett hälsofreak, och älskar att träna.

Lösenordsskydda bloggen känner jag ett par som gör, och de gör det för att slippa vissa oönskade läsare. Sådana som bara är inne hos dem för att snoka, och förfölja dem och sedan smutskasta dem.
Kanske funkar för dem?

När man skaffar sig en fodervärd så säljer man ju inte hunden riktigt, utan det följer ju med ett avtal så att säga. Ett kontrakt mellan fodervärden och fodertagaren, och det ska ju följas såklart. Från båda hållen.Tycker iallafall jag.

Sedan vet ju inte jag vad som går att göra när det inte följs...jag har själv aldrig lämnat ut mina valpar på foder, gillar inte det eftersom det är ungefär som att spela på lotto, men jag har ju fött upp i så liten skala också, att fodervärdar inte har behövts.

Hoppas att det löser sig för din del!
kramen

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stine

4 februari 2010 09:38

Som uppfödare har du inte mkt alls att säga till om gällande hundar på foder. I princip enda gången du som uppfödare kan "bryta" avtalet är om fodervärden vägrar lämna ifrån sig hunden för tex parning eller om fodervärden inte meddelar om tiken börjat löpa osv. Om fodervärden inte meriterar hunden mm så är det inte mkt man kan göra. (Mer än att meritera hunden själv, men då har man bara rätt att ha hunden ca 2 dagar kring själva provet/utställningen/tävlingen, så bruksmeritering blir i realiteten ganska svårt. Däremot kan man ju på detta sätt hämta hunden för tex rtg, MH, Korning osv.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards