Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Åsiktsfrihet

Av Marie - 21 augusti 2009 23:12

Det har vi som tur är:)

Det är intressant att se att man får kommentarer om  inlägg som inte säger någonting...Det är kanske en eller två som hann läsa vad jag skrev innan jag tog bort det...och ändå väcker det känslor...spännande.


Alla som känner mig vet att jag har en personlig vendetta mot en person..och det är nog ömsesidigt om man kan läsa på dennes sidor..


Men men, är det något jag alltid kommer att kunna hålla huvudet högt över så är det att jag alltid har varit ärlig, jag tillskriver mig inte meriter jag inte har och jag talar sanning.


Jag må vara tjock, lat, patetisk och i vissa fall en besserwisser, jag kan vara elak, dryg..men också enormt varm, generös, jag bjuder på mig själv, jag är social och jag älskar människor och nya möten...


Jag blottlägger mig själv, och andra här, jag är ärlig och skriver både negativa och postiva saker om allt i mitt liv..jag erkänner mina fel och brister, jag belyser mina hundars fel och brister ..jag kan samtidigt framhålla deras fördelar och jag kan ibland älska hela världen.


Tack god gud för att jag är människa med allt vad det innebär..med fel, brister och tillkortakommanden...jag utvecklas och lär mig för var dag...


Jag kan bara säga så mycket som att det finns en person som på en hemsida någonstans i världen skriver att han eller hon har L-testat en massa hundar och är besiktningsman


Det tar inte många telefonsamtal innan man upptäcker att det är rena löjan...personen har gått en besiktningsmannakurs 1996  och har ALDRIG L-testat en hund åt myndigheten...


Är det personangrepp så står jag för det!


Jag KUNDE ha startat mitt inlägg så här:


För mer än tio år sedan var jag med och  startade  RHH (Rasklubben Hollandse Herdershond). Vi var då ett litet gäng som brann för att introducera Holländaren som brukshund i Sverige. Med laganda och kamratskap lyckades vi också !


Inte bara i Sverige utan RHH:s jobb tillsammans med framgångsrika HH i Sverige, banade vägen till en öppning för HH i hela Europa. Idag är en holländare en eftertraktad hund och inte så lätt att få tag på.


Nyckeln till framgång var att alla med intresse för denna numerärt lilla ras jobbade tillsammans, gladdes tillsammans och coachade varandra. Det borde vara en självklarhet mellan människor med samma intresse och hobby, men så är det tyvärr inte. Avundsjukans mörker kan förpesta det mesta.


Jag och min väninna gjorde den första hemsidan, vi gjorde många nummer av tidningen "Holländaren" Jag ordnade den första domarkonferensen rörande HH i SVerige...


Så VEMS sanning är den rätta?


Den som lever får se...












 
 
Ingen bild

Calle

22 augusti 2009 01:46

Hej! är inne och läser med intresse din blogg som innehåller så mkt bra för oss hundmänniskor, att få ta del av en uppfödares åsikter och känslor. Att få kommentarer om inlägg som inte säger någonting händer tyvärr överallt. Som du sj skriver: håll huvudet högt, för vi är många som gillar att läsa vad som händer i din vardag och hur du ser på både avel och andra hundar + att det blir även en hel del annat godis =o).. Keep on Marie, du har en för jävla bra blogg!!!!!!

// Mvh Calle

 
Ingen bild

Mia

22 augusti 2009 06:16

Har nu läst på lite andra sidor, och förstår vem du menar. Men jag förstår inte riktigt varför du tar åt dig av det som är skrivet för du har ju inte skrivit nåt direkt negativt om den där hunden? Måste ju vara nåt annat som avses :S

 
Ingen bild

Mallen

22 augusti 2009 21:43

Du har ju "hatat" den här personen länge nu! Det har ju framkommit i diskussioner tidigare. Vad har han gjort dig? Vad har du med honom att göra! En vanlig enkel man med uppfödning, domartitel mm. Jag tycker att han är både trevlig och kunnig... Förklara gärna så att oinvigda förstår!

 
Ingen bild

Marie

22 augusti 2009 21:49


Om du mailar privat så kan jag berätta..

 
Ingen bild

Mia

23 augusti 2009 00:07

Hat och smutskastning tar en ju så långt i livet, det är ju bevisat sen länge. Israeler och Palestiner slåss om paradiset, en rimpa öken som de flesta skulle kalla helvetet. Men du kan ju köra ditt krig om gammalt groll in absurdum till du själv är nöjd. Vi andra skiter bara i det... Ha så kul, här slutar min läsning av tramset..

 
Ingen bild

LL

23 augusti 2009 09:44

Skumt att denne MIa utsett sig till talesman för alla bloggläsare

Jag tycker det är skönt om du slutar läsa här så slipper jag se dina tråkiga kommentarer, "Det är aldrig ens fel att två träter"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards