Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Märklig marknadsföring

Av Marie - 21 augusti 2009 12:09

Är det många som pysslar med.

Alltifrån bilar, mat, hudvårdsprodukter men också inom hundvärlden...


Det finns många som skryter om mycket på sina hemsidor och så finns det somliga som  som glorifierar sig själva....och idiotförklarar andra med avvikande åsikter....


Här censurerar jag mig själv....det blir kanske FÖR elakt att avslöja allt så offentligt..men maila gärna så får ni inlägget i sin helhet..

Och Tant, gula HH är felfärgade HH och kan aldrig bli mallar



 
 
Ingen bild

Tant

21 augusti 2009 14:02

Om det kommer ut mallar eller gula efter HH, reggar man dessa som malinois eller blir det ej godkändfärg på HH i SKK register ?

 
Ingen bild

Elis

21 augusti 2009 15:33

Jag såg hela ditt inlägg tidigare men hann inte skriva då eftersom jag sitter på jobbet.

Eftersom X's mamma (pia des teutones) är en malle antar jag att ca hälften av valparna blir gula? Såg att X hade en kull i Finland (född -08), är några av dessa gula?

Registreras de gula holländarna i skk eller säljs de oreggade eller hur fungerar det? Jag är intresserad av en holländare som nästa hund och skulle inte ha något emot en som var gul om den är registrerad.

 
Ingen bild

Marie

21 augusti 2009 16:04

De reggas som HH och de är renrasiga, de kan aldrig få en tvåa på utställning och därmed inget Brukschampionat. Hur arvsgången är när det gäller brindle/gult håller jag på att läsa om(genetik är krååångligt)
Jag vet inte om några blev gula i Finland...många uppfödare avlivar de gula, precis som man gör med andra felfärgade hundar..(dalmatiner, boxer mfl)

 
Ingen bild

IK

21 augusti 2009 16:07

Tycker att din blogg varit trevlig att läsa men undrar varför du sänker dig till en så låg nivå med direkta personangrepp? (Hann läsa hela inlägget...) Känner inte till historien men går det inte att lägga bakom sig om inte annat för rasens framtid? Är inte det bästa att låta varje uppfödares avelsarbete tala för sig själv? Kanske naivt men sånt här snack fram och tillbaka tycker jag är onödigt!

 
Ingen bild

Marie

21 augusti 2009 18:38

Jag vet inte om det ÄR pesonangrepp att påpeka att någon falskeligen utger sig för att vara något man inte är? Jag funderar fortfarande på att lägga tillbaka inlägget...men funderar ett tag till

 
Ingen bild

IK

21 augusti 2009 19:03

Bara av ren nyfikenhet...hur vet du att det är falskt? Och varför gå ut med nåt sånt om det är falskt och alla vet det? Helt obegripligt...

 
Ingen bild

Mia

21 augusti 2009 19:42

Hmm, det mest patetiska är nog ändå denna blogg.. Det spys galla över dom man inte gillar, det man inte gillar men även över familjemedlemmar och egna djur. Du gör ju bort dig gång på gång på gång men verkar få en kick av att folk läser detta jävla trams. Du e tjock ena dan du e lat andra dan, du är si tredje dan och fjärde dan då vet du allt om avel och genetik. Fantastiskt, verkligen. Det är såna som du som gör att man verkligen varken vill skaffa hemsida eller en blogg, så urbota dumt bara.. Stor komik är det dock, så gör du det för att roa, så har du verkligen lyckats. Jag föreslår att du ber SKK, SBK och samtliga bruks och vallhundsklubbar länkar till denna blogg på sina förstasidor. :)

 
Ingen bild

Laura

21 augusti 2009 20:04

Har man sagt A får man säga B. Klart du ska sätta ut vem du menar igen! Alla har rätt till en åsikt! Alla måste inte gilla det man själv tycker.

 
Ingen bild

Pia

21 augusti 2009 20:08

Jag tycker att du INTE skall censuera ngt, detta är DIN blogg, tål dem inte att läsa DINA tankar så behöver dem inte.
Det är fritt att läsa, eller hur !
Så länge du inte skriver ut namn eller personliga uppgifter så är det inget personangrepp även om folk vet vem du menar.
Alla har rätt att ha åsikter således även du,
som sagt detta är DIN blogg.
Så skriv helt vad du tycker, men som alltid så får man inte ha personliga åsikter i hundvärlden för då tar ju folk åt sig.
Så synd om dem tycker jag.
Stå på dig och skriv vad du tycker och tänker.
Kramiz Pia som tycker inte alls att du är SÅÅ fet på bilder ;)

P.s Jag vet hur det är i en liten ras, man får inte ha ngr egna personliga åsikter och ve o fasa om man öppnar munnen till fel människa, då kan man som jag en ggn få ett argt telesamtal på självaste julafton.
Men jag stod på mig, hehehhe.

 
Ingen bild

Mia

21 augusti 2009 20:47

Ja, jag håller med föregående talare/skrivare. Stå på dig, det är ju roligt. Men ingen tar nog nåt på allvar ändå :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards