Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

På Skurups BK

Av Marie - 19 augusti 2009 23:04

Ikväll var det träningstävling på SKurups BK, jag och Elin åkte dit.

Tanken är att Elin ska ut och tävla med Aagje så nästa månad kommer hon att delta i deras "månadsträningstävling":) Då är det ju bra att ha sett hur tävling går till:)

Nu har hon ett mål att träna mot, så blir det start i officiell klass i höst:)

Izzie skötte sig jättebra..hon har fortfarande bekymmer med hundar men det blir bättre och bättre.

Passivitetsträning i en timme och lek i fem minuter, så såg vårat pogram för dagen ut:) Hon är duktig på att vara stilla och bara titta (stundvis)


Ikväll så gick någon dokumentär om vargar på TV och då fick lillan syn på dessa i rutan...det har gruffats och skällts och gnällts på denna TV i en lång stund...sedan blev hon liggande i soffan som en Sfinx och tittade på TV en lång stund...Det tog på lilla mallehuvudet att vara ute på en brukshundklubb för hon har varit relativt lugn ikväll.


Nu kan jag lämna henne korta stunder lös hemma ensam, hon lägger sig bara och sover..en genomtrygg liten tjej.


Brukar passa på om jag skall handla något eller hämta ungarna  för att testa av, så småningom kommer hon ju att bli ensam  på dagarna när jag jobbar (i rastgård)


Jäger bor hos Pappa Kent ikväll och imorgon lämnar jag även Izzie där. My & Elin jobbar ju om varandra på Hydro så det är oftast någon hemma några timmar varje dag...det är superbra och verkligen guld värt när man har en liten bebis.


Hennes öron hänger fortfarande men Marion säger att jag ska ha tålamod tils alla tänder ä'r bytta....jag börjar bli nervös om jag ska få en malle med hängöron...det vore väl typiskt med min tur!



 
 
Ingen bild

Tanten

19 augusti 2009 23:31

Vänta inte med att hjälpa öronen upp ;)
Mitt förslag är att tejpa dem med en ggn och checka av dem efter ngr dagar. Väntar du tills efter tandömsning så blir öronen för hårda att " hjälpa upp "
Mia är bra på att tejpa ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards