Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Fördomsfull, intolerant, inskränkt och trångsynt

Av Marie - 19 augusti 2009 07:40

Kan man ju kalla denna texten hämtad från en gammal schäferuppfödare...

**************************************************
********************************************

CITAT:

"Under torsdagen kollar jag deltagarlistan för svenskskyddet vid Bruks-SM 2009. Av 15 deltagande skyddshundar är 13 stycken Malinois. Vad fasen har hänt? Är det bedömningen som fått förskjutning till mallarnas fördel?


Kanske det är dags att titta över våra regler och bedömningsanvisningar så att de överensstämmer med praktisk verklighet. För ingen som jobbat med skyddshund "i gatan" kan väl påstå att mallarna är bättre än schäfern. Eller har alla förträngt EU-kravallerna i Göteborg och upploppen i Rosengård? Var det inte nervsvaga mallar som omriktade bett mot förarna i Göteborg och var det inte mallar som hade svansen mellan benen i Rosengård??? - "Jag skäms över mina kollegors mallar"-, sa en känd polis efter nederlaget i Rosengård."

**************************************************
**********************************************

 Ja det är säkert domarnas och bedömningarnas fel att Mallar går så bra i skyddet, för resten av Europa och världen har ju HELT FEL!


Som vanligt är ju VI bäst i Sverige på att bedöma det!

och framförallt denne gamle man...


Vårt Svenska skyddsprogram är ju givetvis det ABSOLUT BÄSTA programmet för att bedöma en ras tjänstbarhet....och om "gud förbjude" en ANNAN ras är SCHÄFER lyckas i programmet då är det fel på programmet och eller  bedömningar så måste det ju vara.....



Och att några stackars på tok för unga och otränade hundar hamnade i KRIG i Göteborg och inte redde ut det, det skulle ju ALDRIG drabba en schäfer...


Rosengådr har jag ingen aning om ?

Kan någon som VET och är INSATT upplysa mig?


Nä, denna illaterala och ignoranta texten bevisar bara hur begränsade och brackiga vissa schäfermänniskor kan vara.




 
 
Ingen bild

Noelle

19 augusti 2009 08:17

Jag kunde inte låta bli och skratta här mitt i min frukost;)
Jisses, ja det måste va fel på reglerna om dom jävla mallarna tagit över så pass, men va det inte samma regler för ett par år sedan och mera schäfrar då? Så vad har hänt med dom då?

 
Mia

Mia

19 augusti 2009 08:23

Glömde tillägga:

CITAT-----
Av världens totala schäferpopulation torde endast några enstaka procent vara så bra att de skulle klara polisens lämplighetstest (L-test) med godkänt resultat mot utbildning till polis eller väktarhund
SLUT CITAT-----

Hmmmmm, strange. De Mallar som då klarar L-test och vidare går i tjänst, måste ju vara än bättre då antalet Mallar är många färre:)))

Kuriosan är INGEN hemlighet direkt;)

http://www.mallekraft.se

 
Ingen bild

Mia

19 augusti 2009 08:34

EN hund fixade inte kravallerna på Rosengård. Tyvärr blev denna hund så skottberörd att han inte kunde fortsätta som polishund:(
nervproblem, nappast.
Det är en extrem situation, och skule kunna drabba vilken stackars individ som helst.
Igår vid husockuperingen i Lund var det 24 hundar i tjänst! många Mallar så vitt jag vet ingen som packade ihop vare sig Scäfer ELLER Malle.
Lite skryt....varav 6 Mallar från släkten Mallekraft:) heh....
//Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards