Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Fortsatt dag med en Femtonåring....

Av Marie - 27 februari 2009 14:07

Fortsättning..... Efter många om och men så kommer dottern iväg...fast under högljudda protester..I samma ordalag som tidigare.... 


Så går det någon timme...rätt som det är ringer hon och kvittrar i luren att någon kamrat ska sälja sin moped och den kostar BARA 7000:-(hon fyller ju 15 i sommar) 

Och jag måste ringa och prata med henne NU, för annars köper någon annan den! 


Jag kokar inombords, vad fan tror hon? Skolka, skita i skolan , svära gapa och gorma...så ska hon bara FÅ en moppe för 7000:-??? 


Jag räknar tyst till 10 och börjar sedan förklara (som så många ggr innan) att Rasmus moped duger till henne , och att just nu tycker inte jag att det fungerar så bra härhemma så jag överhuvudtaget VILL diskutera ett mopedköp...och OM jag någonsin skulle vilja diskutera det så har jag ändå inte råd med en sådan dyr moped...


 MEN DU HAR RÅD TILL DINA DJÄVLA HUNDAR, KAN DU INTE  BARA AVLIVA DOM , DU HAR ALDRIG PENGAR MEN DINA JÄVLA HUNDAR FÅR MINSANN KOSTA! DU BARA GÅR HEMMA OCH  TYCKER SYND OM DIG SJÄLV, OCH GNÄLLER, DU ÄR SÅ JÄVLA DUM I HUVUDET, DU KAN VÄL BARA GÅ OCH DÖ! 

*klick*

Jag lägger på luren......  


Kl 12.00 Maja ringer från skolan, upprörd, osams med kompisarna,

 -Jag vill inte prata med dig för du bara håller med alla andra

-Nej det gör jag inte me..-

JO DET GÖR DU VISST!

-Nej Maja, men jag försöker alltid att få dig att se DIN del när ni bråkar, jag vill att du ska fundera på vad DU gjorde som fick de andra att reagera...

-JA MEN DU BARA HÅLLER MED ALLA ANDRA!

-Nej, Maja,det gör jag inte... men jag förstår att det är jobbigt, jag minns när bl abla bla...någon anekdot....


-BARA FÖR ATT JAG SA ATT HON SA ATT DOM SA  SÅ VILL DOM INTE PRATA MED MIG; MEN NÄR DOM SA VAD JAG SA FAST DOM INTE FICK SÄGA VAD JAG SA; DÅ SA DOM INGET!


-Men Maja har du provat att be om ursäkt om det är så att du sagt något som du inte borde?

-JA DET HAR JAG!

- Men då löser ni säkert detta ska du se

-NEJ; JAG HAR INGA VÄNNER, INGEN TYCKER OM MIG JAG KAN LIKA GÄRA DÖ!

- Men det är inte sant Maja, vi är många som tycker om dig, men du, vi får prata om detta när jag kommer hem , jag måste jobba nu..

-NEJ!

-Jo jag måste jobba nu

-NEJ*

suck* jo

-NEJ

-Maja nu lägger jag på ( i bakgrunden hör jag hur hon går in i en lektionssal och läraren ber henne stoppa undan mobilen)

*klick


Kl 13.30 Maja ringer....


-Jag vill inte åka till Lund så sent med er, jag vill åka inom Eslöv till Kim.

-Nej, det får du inte, du ska åka med oss och du ska åka med tåget vid 17.30 Stina väntar på dig vid 18.


NEJ det tänker jag inte göra! Svarar hon bitskt

- Jo det ska du göra, svarar jag med viss skärpa i rösten

NEJ , det gör jag inte, det har blivit ändrade planer så är det punkt slut! Säger hon kaxigt och drygt


Jag drar djupt efter andan och ser för min inre syn att  Maja återigen försvinner ut , vi hittar henne inte innan vi ska åka...och vi inte vet var hon är...Och så lägger jag bara på luren..... 


Ikväll har jag köpt hem färska räkor, vi ska gå på bio kl 18.00 och titta på ”Män som hatar Kvinnor”


Maja SKA hem till  Stödfamiljen.... 


Och så undrar jag hur det kommer att bli och jag får ont i magen.... 

 
 
Ingen bild

Lotta

27 februari 2009 18:19

Ja detta låter inte så kul..... Vet inte hur jag skall kunna hjälpa dig men behöver du prata eller bara gå långis med hundar så får du gärna höra av dig.....
Tervligan håller på DIG!!

 
Ingen bild

Biggan

1 mars 2009 05:33

Det är var tufft att hantera men jag tycker du gör det jättebra. Fy så jobbigt, tror tjejer kan vara värre än killar i den åldern. Så liten när hon ringer dig om de dumma kompisarna, så himla kaxig däremellan. Försök överleva - om något år är det över.:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards