Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Hornen växer ut

Av Marie - 25 februari 2009 19:54

Ibland förvånar man sig , ibland blir man chockad och ibland bara allmänt upprörd...

Det finns en peron som har köpt en malletik...en tik som han uttyckligen blev tillsagd att den inte bör gå i avel...tittar man på uppfödarens hemsida har de tydligt skrivit ut att de inte tänker gå vidare med den kullen pga bristande mentalitet....mannen hinner inte mer än komma hem...13 dagar senare hittar uppfödaren som sålde tiken en annons på BLOCKET!



Då har han parat tiken....med som det känns..första bästa hane....hur genomtänkt var detta??

Han har dessutom redan sänkt priset....valparna är inte födda än.


Den här personen köpte en skyddsärm av mig en gång, det tog mig nästan två år att få pengar, han har under de sista åren avverkat ett antal hundar...ingen är god nog...

Den här mannen hoppas jag inte får sålt en enda valp..det är så tråkigt för upfödaren som sålde tiken att behöva skylta med sitt kennelnamn...speciellt som risken att hundarna inte blir särskilt bra är överhängande...


Malleaveln behöver definitivt inte dessa lycksökare som tror det är lättförtjänta pengar...Förhoppningsvis kollar folk upp stamtavlorna innan de köper hund.







 
 
Asta

Asta

25 februari 2009 20:31

Gissar att jag vet vem du talar om. Har oxå sett att personen skaffat en Malletik till avel och dessutom tydligen skaffat sig ett kennelnamn...Fattar inte hur han får tag på alla hundar hela tiden???

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-02-22&id

 
Ingen bild

lollo

25 februari 2009 21:44

Håller med både dej och Asta... mer behövs nog inte sägas ;-)

 
Noelle

Noelle

25 februari 2009 22:21

Jag anar vilken tik det är och det är ju ingen dröm kull den kommer ur, överhuvudtaget!!!
Träffat tre av dom och där kan man ju säga ojämn kull. Denna tiken har väl sitt den också.
Synd bara för hanen är himla trevlig, han finns här i trakten.

http://entidettliv.blogspot.com

 
Ingen bild

L

25 februari 2009 23:31

Asså var kommer alla dårar i hundvärlden ifrån då? Tror de ska vinna mark genom att handla med hundar o spela allan o komma framåt genom massa lögn o fusk
Såg nyligen en annons att en av dem öppnat en HUNDSPORT butik utan bling-bling i en ort i skåne...ojoj så många han kommer att lura
Dessvärre så förstör det ju bara för de seriösa samt för hundarna :(

 
Ingen bild

förvånad

26 februari 2009 13:34

Ja herrens vägar är då underliga... och som vanligt känner många sin manade att bli uppfödare. helt obegripligt!! De måste helt sakna kunskap om vad de ger sig in på. *suck* Underligt oxå att exakt samma kombiantion men gjord lite tidigare är bra att avla på, när den senare varianten tydligen blev både fågel och fisk. men avel är som sagt en mkt oexakt "vetenskap".....

 
Ingen bild

HH

26 februari 2009 19:48

Ja nog är det så alltid. Men tittar man på HH´n så finns det även där personer som inte direkt främjar aveln. Varför tex använda HH-hanar i avel där mallen ligger väldigt nära?? Man avlar på antingen eller enligt min åsikt och inte en massa "blandrasavel". Och JA jag vet att det finns Malle långt tillbaka i HH´n men det spelar ingen roll anser jag.
Tack för ordet!!

 
Ingen bild

patte

14 april 2009 14:36

är det mattias johansson borås ????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards