Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

En bra bok

Av Marie - 22 februari 2009 20:56

Som jag kan rekommendera  är Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin

Den är smärtsam och intensiv, man sitter nästan med gråten i halsen...vi började lyssna på den på vägen hem från Jonas & Emma.


Hur går det med bantningen och motionen då?

Njaaaa, förra veckan blev det ju bara ett pass med friskis & Svettis...Ett par kvällar försvann i möten och annat. Denna veckan ska vi ta tag i det igen...i helgen har jag fuskat med ätandet igen*stön* har dessutom druckit vin och grogg hos Jonas & Emma...så nu blir det att späka sig  och blåträna fram till Torsdag då det är AA -möte i viktgruppen. Jag var aillafall under 94 strecket i veckan...



Maja har kommit hem....jag har inte sagt så mycket, jag är fortfarande sårad och ledsen och jag måste hitta rätt balans om det ska bli en bra kommunikation.


Och imorgon är det in i ekkorhjulet igen.


Titta nu på alla fina bilder i galleriet:)


www.vixax.com


Övrigt- Galleri


 
 
Pia & Wildah

Pia & Wildah

23 februari 2009 00:32

Den boken har jag hemma och läst...Fy vad hemskt det måste ha varit där..
Vilka bilder det är i den, man blir gråtfärdig att se dem.
Roligt att du har haft en givande helg, själv har jag nästan kunnat döda min W, hon flög på kennelkompisen kl 1.30 på natten när jag var ute med vovvarna själv för sista kisseturen...Det är inte mkt man har att sätta till när man är ensam när hundar slåss. Kennelkompisen höll på att bli sönder tuggad, blod överallt, men det har gått förvånansvärt bra ändå. När kennelkompisen höll sist W i läppen o drog tänkte jag att den är sönder trasad nu, men icke...Stark jävel den vovven,ett litet sår fick hon bara. Ja du kan bara tänka dig vad man hade i skallen när man fick isär dem och gick hem...Ja två stora horn i pannan. Fy vad jag har mått dåligt utav detta. I dag - sönd låg det SNÖ, för första ggn här i Götet och då fick W dra barnen i pulka till hennes förtjusning, tur att hon är till lite nytta och Nöje när hon inte är på krigstigen, hehehe.
Och ja denna helg har man ätit allt möjligt, nya friska tag igen..Fast jag har fått väldigt ont i magen utav pulvret så nu vet jag inte vad jag skall äta...Sallad är jag så oerhört trött på.
Lycka till Marie..En ny vecka igen ;)
Kramiz Pia & W
P.S Fina kort i från lägret och DU sååå tjock är DU INTE ;)

http://hillslettens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards