Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Härlig skyddshelg och Fantastiska Jäger

Av Marie - 22 februari 2009 19:39

Ett stort tack till Jonas & Emma på Blacknecks kennel för två underbara dagar!

Tack också alla ni som deltog!


Jag kommer att lägga ut ett album under kvällen på hemsidan under Galleri

Vi har verkligen testat av Jäger och tittat på hans mentala bitar..det ser otroligt lovande ut!!

Mer mod och mer resurser än vad jag trodde! Han sociala sida är vad det är men för övrigt....jag är sååååååå glad!!!!!!


Rejäl i sin kamp, rejäl överhuvudtaget! (så rejäl man kan förvänta sig av en niomånaders unghane)


Han ser riktigt lovande ut!

 20090221 Träning hos Blacknecks

 
 
Malin

Malin

22 februari 2009 20:30

Va skoj att det gått bra med Jäger! Ska bli spännande att följa hans utveckling. Vi får ta och höras någon dag så kommer vi ner och tränar lite, ett tag sen sist nu ju!

Kram

http://vixaxjagger.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

22 februari 2009 20:56

Jag har anmält mig på de två nästkommande lägren hos Jonas & Emma också..anmäl dig du med vetja:)

 
Malin

Malin

22 februari 2009 22:55

Funderar på det, måste bara pyssla ihop ekonomin också. :(

Kram

http://vixaxjagger.blogspot.com

 
Ingen bild

Ante

23 februari 2009 08:01

Läst här i bloggen innan att du var orolig över hans mod pga att han tar till försvarslusten så lätt. Förmodar att en hund kan vara modig även fast den är ganska skarp och försvarsbenägen då?

 
Ingen bild

Marie

23 februari 2009 08:12

Nu sa jag inte att Jäger var MODIG, men han var betydligt modigare än jag trodde:)
Dvs hans dådkraft är i dagsläget inte optimal, men han har resurser nog att övervinna och komma tillbaka igen
Med stöttning från mig...
Han är ju så ung!

Alla egenskaper går ju in i varandra och än har jag inte sett alla hundar på jorden så jag antar att det kan finnas hundar som är som du beskriver:) Jag vet inte....

 
Tony & Carro

Tony & Carro

23 februari 2009 11:08

Hej Marie!
Det var trevligt att träffas i helgen. Det såg ju riktigt bra ut med Jägers skyddsträning! Fina bilder på Carro.

Vi ses

http://brukshundarna.webb.se

 
Ingen bild

Alessandro

23 februari 2009 20:09

Det är väl självklart att en hund kan vara modig eller utvecklas till en modig hund även om den är skarp och försvarsbenägen!! Vi måste sluta stoppa in hundar i olika fack bara för att de visar mer av en viss egenskap.... Bara för att de visar mer av en egenskap betyder det inte alltid att de saknar den andra biten helt....

Kul att det gick bra för dig och Jäger i Kalmar. Håller tummarna för att han utvecklas till den individen du önskar! :-)

 
Sara Wolf

Sara Wolf

23 februari 2009 20:36

Hej! Kul att träffa er och "kalven" i helgen. Fint d gick! :) Synd att jag missade partyt på kvällen. hehe
Syns nästa läger.
Kram Sara

http://www.easydogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards