Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Funderar

Av Marie - 20 februari 2009 12:38

Fick till sist tag på en sur Maja som vägrat svara i mobilen för hon sov!

Jag fick skylla mig själv som inte hade en mobil som fungerade, jag är gnällig och så lade hon på luren....*suck*


Jag kom på en lösning...hon får följa med på lägret, sitta i en hörna och sura....men då har jag koll iallafall....


Hon kommer bli vansinnig ....återstår att se om jag får in henne i bilen...


Tänk om det fanns ett facit till alla problem som uppstår....

 
 
Ingen bild

Kerstin

20 februari 2009 13:01

Det låter inte alls som det blir ett roligt läger...

 
Ingen bild

gk

20 februari 2009 14:28

som fredde steen sa: fråga dig själv om din dotter är imponerad av dig?

 
Ingen bild

Marie

20 februari 2009 14:50

*asgarv* Du har inga barn själv förstår jag..näääää min dotter är inte ett dugg imponerad av mig just nu...
Och hon vet dessutom jäkligt väl att om man bär minsta hand på henne så blir det polisanmälan för barnmisshandel.

Jag menar definitivt inte att man skall slå sina barn, bevare mig, jag slår inte mina hundar heller, men ibland kan man behöva ta ta tag i dom för att de ska förstå allvaret i situationen alternativt hindra dom att göra något felaktigt beteende....

Hunden är enklare den bråkar oftast inte emot...en tonåring är otroligt verbal och har betydligt större intelligens och uppfinningsförmåga, den kan dessutom vara fysisk tillbaka vilket bara eskalerar i en våldspiral....så Nej, just nu är min dotter inte imponerad alls...jag är bara ett hatobjekt...

 
Pia & Wildha

Pia & Wildha

20 februari 2009 18:28

Marie..... Du gör helt riktigt.
Släpper man ett lillfinger tar de hela handen.
Klart att hon skall följa med till lägret, beter man sig som hon gjorde i natt så skall man sätta konsekvens.
Hade det varit jag i unga dagar hade jag fått utegångsförbud och INGA vecko pengar.
Jag har inte dött utav att mina föräldrar har satt både Krav och konsekvens på mig.
Föräldrar som bryr sig om sina barn agerar som du gör.... Tänk vad lätt det hade varit om du INTE hade brytt dig.
Tids nog kommer din dotter förstå varför du gör som du gör.
Kramiz Pia & W

http://hillslettens.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

20 februari 2009 19:00

Tycker du gör helt rätt Marie!

 
Ingen bild

Big

21 februari 2009 01:26

Barn är rätt överreklamerat... ibland. Visst ska ungen med till lägret, hon har ju visat att hon behöver barnpassning. Hoppas det inte blir så surt så att lägret blir tråkigt för dig.

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

21 februari 2009 10:58

å svåårt att va morsa ibland!!! hittade in till din blogg av slump..och gillar den(dig!?)jättemycket;) hit kommer jag in o läser igen om hur det går för dig o kidsen o hundarna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards