Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Den som ropar hej....

Av Marie - 20 februari 2009 10:03

Igår kom Maja inte hem på hela natten...Hon och Bella skulle till Madde, Bellas mamma körde dom. Vi pratade ihop oss jag och Bellas mamma och beslöt att tjejjerna skulle vara hemma vid 23 (de har sportlov) Vi jobbar ju som vanligt och jag lägger mig jättetidigt på vardagarna. Jag går ju upp mellan 05-05.30 varje morgon.Halv elva ringer jag Maja men hon svarar inte, då skickar jag ett sms och ber henne låsa dörren när hon kommer hem samt att komma in till mig i sovrummet.Jag fick ett svar att jodå det skulle hon göra , puss puss...Så jag somnar  och vaknar nu i morse och far upp på hennes rum...hon är inte hemma!Först blir man arg och sedan orolig, hon blev ju antastad häromkvällen...Så jag ringer och ringer på hennes mobil..inget svar. Då ringer jag upp Bella.Bella svarar yrvaket att hon och Maja gick hem vid elva men att Maja istället för att gå hem gick hem till Amanda. Jag har inte Amandas telefonummer  men vet var hon bor och Maja har sovit där förut.Då vet jag iallafall var hon är...Hur kan hon göra så här...jäkla unge,jag har precis gett henne mer förtroende att vara ute lite längre på kvällarna, att inte vara så kontrollerande och gett henne lite frihet att klara sig själv och visa att man kan lite på henne...och så kommer en sån här grej...Det spolierar ju ALLT!Nu hände ingenting, men OM det hade hänt något...jag får dåligt samvete för att jag somnade och litade på henne, hade jag varit vaken hade jag  ju fått jaga hem henne...Eller tänk om hon blivit antastad och bortförd...? Hon svarar  fortfarande inte på telefon och jag har fortfarande ingen mobil så jag kan skicka SMS heller.... 

Jaha...konsekvenser??

Utegångsförbud i helgen?? Ja det blir svårt att genomföra eftersom jag inte är hemma utan hos Jonas & Emma....Kent jobbar hela helgen och  kan heller inte kontrollera att hon stannar inne och inte går ut....så meningslöst att ge en konsekvens som inte kommer att kunna genomdrivas...

Jaha..sätta en tidigare tid..dvs hemma senast 22 hela helgen...men vem ska genomdriva det om det inte åtlyds?Jag är inte hemma och Kent klarar ju som bekant inte av mina ungdomar.... Ska jag offra hela skyddshelgen som jag sett fram emot så länge för att sitta hemma och passa att min 15-åring inte går ut? Fy fan vad jag är trött på mina barn!!!!! 

 
 
Ingen bild

Ln

20 februari 2009 12:22

Jo, det verkar ju verkligen hemskt att offra en HEL skyddshelg för sin dotter.... suck...

 
Ingen bild

Marie

20 februari 2009 12:55

Ja det är det faktiskt...riktigt hemskt att offra en hel skyddshelg för att hon inte kan sköta sig...det känns för djävligt! Att behöva stanna hemma från något man längtat efter i ett par månader för att behöva "bestraffa" en tonåring som inte sköter sig. Det känns så djälva surt!
Att behöva stanna hemma från något som skulle bli ett avstamp i Jägers resa mot vuxenlivet för att Maja inte behagar visa hänsyn och respekt för sin familj & mamma. Det känns riktigt djävla ledsamt!

Att behöva stanna hemma från att träffa mina vänner som jag inte sett sedan i somras och att få en paus i allt elände och få koppla av för att min dotter är självisk och impulsiv och bara gör som hon vill....det känns riktigt satans jobbigt!

Hoppas det är ok för dig Ln????

 
Ingen bild

Frasse

20 februari 2009 17:25

Har du tänkt på att dina barn kanske läser din blogg? Varför ska dina barn visa dej respekt, när du inte respekterar dom? Barn (oavsett ålder) gör inte som du säger, utan som du gör.

 
Ingen bild

Marie

20 februari 2009 17:40

De läser INTE....och OJ vilken nyhet.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards