Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Bokstavskombination..och hundintresserad ??

Av Marie - 18 februari 2009 08:58

Undrar om man har någon märklig bokstavskombination egentligen...själv tycker jag ju inte att det händer så mycket i livet..men så kom det ett långt mail från en vän. (jag blir så  glad för alla omtänksamma vänner, och förlåt därute för att jag inte är så pratsam)

 

Min vän undrade givetvis hur jag mådde och så räknade h*n upp allt som pågår just nu i mitt liv...skulle jag inte fundera på att varva ner och ta det lite lugnare...och sortera bort saker som inte är nödvändiga. (och jag som inte ens har nämnt ett ord om hur stressigt det är på jobbet just nuJ)

 

Självklart så vill jag ju ta EN sak i taget, men jag vet inte hur man är när man är i ett mellanläge...om det inte är full fart framåt...då blir det ingen fart alls...då blir jag liggande på sofflocket....

 

Men just nu försöker jag ta EN dag i taget och lösa DEN dagens problem

Jag satsar på min träning och viktnedgång för att om jag själv blir stark i själen  och får bättre fysik orkar jag vara ett bättre stöd för mina barn.

 

Så mitt fokus ligger på min träning och min viktnedgång, MEN så är man ju hundägare och det går inte förklara för hundarna att nu små vänner får ni stå tillbaka tills morsan är på G igen...Jag har ÄNDÅ dåligt samvete för mina hundar får ALLDLES för lite motion och mental stimulans mot vad de BORDE få.

 

Jag ligger redan på en minimum gräns för att de överhuvudtaget ska fungera.

 

Så även om jag försöker fokusera på mig för att bli stark såp jag orkar ta itu med mina ungdomar så måste jag givetvis ta hand om djuren.

 

Men finns det någon därute som känner sig manad att låna en hund för träning så har vi några styckenJ

 

Aagje är en supertrevlig lydnadshund...hon är SÅÅÅÅÅ tacksam att köra lydnad med, kvick i huvudet och lättlärd...

 

Jäger behöver ut på stan, han behöver spåras med, han behöver kampas med, köras lite momentinlärning....

 

Småhundarna blir lyckliga över att få gå promenader och bara gosa....

 

Så Finnes: 2 Understimulerade hundar

Sökes: Engagerad , träningsintresserad person som kanske vill satsa på träning/tävling i lydnad med Aagje. Någon som tycker det är kul att träna spår, uppletande med Jäger...

Någon som tycker det är superkul att träna hund och som vill jobba med hundarna dagligen...

(Jo Elin finns och är jätteduktig, men hon har ny kärlek och brinner inte SÅ mycket för hunderiet så hon tränar målmedvetet varje dag .)

 

Finns det någon sådan person däruteJ

   
 
Ingen bild

Kristina

18 februari 2009 09:45

Goa vänner är guld värt! Inte minst när man själv inte alltid orkar höra av sig!

Kram K

 
Ingen bild

Noelle

18 februari 2009 10:17

Kan du skicka en per post?

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 februari 2009 19:47

Jag skulle vara super intresserad!:-) Synd bara att att ni bor för långt bort!:-)/Elin

http://www.freewebs.com/mirrko

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards