Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Smulan tillbaka

Av Marie - 17 februari 2009 06:06

vid 21.45  ringde det en dam som plockat upp henne där jag såg att spåren slutade:)

Så vi åkte och hämtade en glad SMula:)


Och till SN ...om du LÄSER vad jag skriver och inte lägger in dina egna tolkningar i det så kunde du se att jag letade HELA rundan jag gick med de andra hundarna, hur tror du jag hade kunnat se hennes små spår om jag inte varit utanför bilen och följt dom..och hur vet DU hur mycket jag varit utanför bilen och ropat?


Om du ska irritera dig och döma allt jag skriver så läs en annan blogg...


Jag och Kent var ute i två omgångar och letade..men om man känner sin hund och omgivningen så är vissa saker orimliga. Vi letade där vi kunde och där hon hade haft chans att vara....jag vet hur fort hon rör sig och hur hon uppför sig..och hur länge jag var borta från henne, knappa 10 min.

Och mycket riktigt så var det som jag trodde....


Jag följde ju spåren upp til stora vägen och där försvann dom...så antingen var hon påkörd och död eller så hade någon plockat upp henne:)


Damen hade sett Smulan komma ut från grusvägen och stannat sin bil ..Smulan hade obekymrat fortsatt sin promenad (hon går verkligen) Så damen hade ropat "stanna" och då hade Smulan lytt och sedn följt med henne tillbaka till bilen och hoppat in i framsätet som om hon aldrig gjort annat.


Nåväl Smulan är hemma och alla är nöjda och glada:)


Här är en som kommer dubbel och trippel räkna ALLA hundar hädanefter.






 
 
Pia &Wildah

Pia &Wildah

17 februari 2009 11:30

Vad sjutton kunde du inte ha skrivit detta på kvällen.... :)jag som tokläste din blogg hela kvällen och hoppats innerligen att du hade fått tillbaka lilla Smulan ;)
Så vad GLAD jag blir att läsa att du har fått tillbaka henne och det så snabbt... Puh ! Att glömma hundar det har jag oxå gjort och även gubben, har glömt dem utanför affären ngr ggr. Min cocker sp glömde jag utanför affären i hela två timmar. När jag kom på att hon satt fortfarande kvar utanför affären var jag gråtfärdigt och tänkte kanske att ngn skulle ha själt henne, jag sprang bort till affären och där satt hon snällt kvar...Hur sjutton dum får man vara minns jag att jag tänkte...Glömma en hund ! Ja och inte ens se att hon inte är hemma. Så är det med dessa små som inte tar så mkt plats och gör så stora väsen. Gubben har även glömt den STÖRSTA hunden utanför affären, fast det märkte JAG när han kom hem - Jaha vad har du gjort av hunden, ja jäklar henne glömmde jag utanför affären. Så han fick gå bort och hämta henne.
Han har även glömt en hund ( L collie)på tomten en natt....Han tog in alla hundarna för natten ( trodde han ) ja det sprang in ett gäng ;) Kl 3.00 var jag uppe utav en händelse och fick se colliehanen sitta och titta in på min genom altanfönstret i -4 grader.. Va är du ute ! Han var lika glad att komma in som att stanna utanför, päls hade han i massor så det hade inte gått ngn nöd på honom. Konstigt hund som inget säger då, hihi.
Så vist är det mänskligt att glömma.
Tack och lov att du fick tillbaka Smulan !
Kramiz på dig Pia & W

http://hillslettens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards