Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Så var det bestämt

Av Marie - 13 februari 2009 07:41


Vi flyttar till första april.  Och vad ska man säga om det då?

Tja, det är ju inte roligt...jag pendlar väldigt i hur jag skall förhålla mig till detta....halva mig är lättad för att det nu blir mindre press på att gå balansgång mellan mina barn och övriga familjen, det finns en viss spänning med att bli singel igen...det ska bli skönt att slippa fundera så mycket.


Samtidigt så är det sorgligt, tråkigt, man har investerat både tid och pengar och engagemang i den här relationen, och trots allt så tycker man ju om sambon.

Jag vet att han tycker om mig med...men det är nog tyvärr så att den där riktiga kärleken är borta hos oss bägge...Jag är ganska säker på att man hade kunnat jobba upp det igen, det är ju inte första gången känslor svalnar i en relation...men sambon vill inte ....jag kan förstå det.

Han är 50 år och har levt hela sitt liv i lilla Veberöd, jobbat på samma jobb sedan han var 16...hur förändringsbenägen är man då?

Det är inte FEL att leva som Kent!! Tro aldrig det!


Men det är inte MIN grej....och det har nog blivit för mycket förändringar på för kort tid för att han ska palla med galna Marie:)


Nej Kent ska nog träffa en "bytös" som inte är så stollig och galen som mig... en dam som är mer lik honom... nöjd med det "lilla" i livet.


Jag har ju vänt upp och ner på hela hans liv dessa åren...det kan inte vara lätt....och så har vi givetvis olika åsikter om väldigt mycket...


 Så nu får vi göra det bästa av situationen...jag tycker jättemycket om Kent och han är en fantastiskt go kille...jag hade gärna försökt reparera detta men jag inser att vi är för olika och att jag kommer köra honom i en för tidig grav med mitt tempo...


Usch , jag är ledsen för detta....



 
 
Ingen bild

Kristina

13 februari 2009 08:40

Ja usch vad skriver man........ Tänker på er! Så ledsamt att det blev som det blev men på ngt sätt skönt att ha ett beslut och ngt att rikta in sig på och se framåt!
Kramar från Karlstad

 
Ingen bild

bm

13 februari 2009 09:23

Blev det huset du ska hyra eller bostadsrätten?
Alltid tråkigt när det inte fungerar men bättre att gå isär och vara sams än tvärt om.
Lycka till!
Kramar från Alingsås

 
Ingen bild

mj

13 februari 2009 10:47

du vet vart jag finns....

 
Ingen bild

L

13 februari 2009 11:32

Det kanske inte är helt lätt för Kent heller... Jag kan förstå om man inte vill vara den som ska ta itu med 2 problematiska tonåringar i ett nytt förhållande... Han vekar ju ha ordning på sina barn och kanske känns det lite sent att ta itu med dina barn nu...? Det borde liksom vara gjort för länge sedan... Han är nog inte den ende mannen i universum som drar sig ur i den situationen...

 
Nina

Nina

13 februari 2009 12:30

Nä ... alltså. Här har jag trott att du tagit bloggpaus när jag kollat gamla bloggen nu och då å så slog det mig ... NY blogg. Hoppas att allt ordnar sig på bästa vis och det är ju tradigt, men ack så sant att kärleken är en flyktig gas :(. GRATTIS till viktminskningen! //N

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Marie

13 februari 2009 12:37

Nu är det ju faktiskt inte BARA barnen som orsakar detta, och så är det väl att har man satt fan i båten får man ro honom iland! Man ger sig inte in i en relation med barn om man inte orkar med problem... Och i detta fallet var bla Majas MYCKET välkända för mannen ifråga...
Och som sagt KOMMUNICERA MERA :)
Än så länge kommunicerar inte vi människor med telepati vad jag vet....

 
Ingen bild

Alessandro

13 februari 2009 13:47

:-) Ja, du är nog lite galen Marie! Men jag gillar dig, du är skön..... Lycka till med flytten och allt du hittar på under året som kommer!

 
Ingen bild

Linda

15 februari 2009 14:35

Sanningen är alltid svår att svälja
Så länge en relation är ny så är ju allt rosa o himmelskt men sen kommer vardagen allt för snabbt ikapp
Fast ja tror på dig så du löser det o nya huset ser ju helläckert ut. Holländar staket e ju snabbt fixat ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards