Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Ingen bra dag

Av Marie - 4 februari 2009 07:33

Idag är det en SÅN dag....arg, bitter svär ve och förbannelse över att jag var så innihelvete dum och föll för allt vackert prat....det fanns ju inte så mycket substans bakom....lite motgångar så packar man ihop och drar....

Hur fan ska man någonsin kunna lita på någon någonsin igen....det tog lååång tid innan jag släppte misstänksamheten mot Kent...jag trodde verkligen att han menade vad han sa....men man kan lova runt och hålla tunt....

Vi pratar fortfarande inte med varandra...det enda som kom fram i förrgår var att han mått dåligt en längre tid, Tjo hejsan hopp..vilken djävla surprise! Vem fan har inte gjort det....och VEM har försökt föreslå alternativ att lösa det, alltifrån samtalsterapi, se på film som beskriver ämnet, lyssna på böcker...allt för att hitta ingångspunkter till en bättre kommunikation....

Men nej, det är för jobbigt att ta itu med sig själv och sina egna demoner, då är det bättre att skita i allt...det finns väl säkert någon annan djävla dum morsa på match. com som kan ställa upp istället....


Detta är inte första relationen som inte fungerar för herr Rosén....ringer det någon klocka? Är det BARA fel på alla andra?


Jag är en riktigt djäkla jobbig människa emellanåt,kan vara både elak, sur och småsint, dum, och extremt bitchig...jag har ju OCKSÅ misslyckats,  men jag känner att jag iallafall försökt, jag är villig att jobba med mig själv och försöka förändra mig.....jag är villig att ta hjälp utifrån....


Jag tycker kanske att livet har lärt mig att man i vuxen ålder är lite naiv om man tror att det skall vara lika okomplicerat att träffa en partner som när man var tonåring....att man hela tiden skall vara gulligt kär och vandra omkring på rosa moln.

Inte när man skall sammanfoga 6 viljor med så fullständigt olika referensramar.


En relation kräver arbete, man måste vårda den och framförallt måste man prata, man kan inte bara trycka ner allt som händer under under veckan för att sedan samla mod och  kräka av det när man druckit vin på fredagen...

Det blir inte speciellt konstruktivt....


JA JA Ä BITTER!




 
 
Mia

Mia

4 februari 2009 09:55

Tänker på dig. Du vet var jag finns....
Kram

http://www.mallekraft.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards