Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Trots ....

Av Marie - 3 februari 2009 06:24

Trots att jag dövade en del av alla känslor igår med en massa alkohol så står vågen idag på 95 kg!  Och detta var en engångsföreteelse! Nu slängs ciggen igen och jag tar nya tag...Jag har ju genom bitter erfarenhet lärt mig att det som inte dödar det stärker en. Lite galghumor kan man väl ha....jag är ju snygg sexig och singel i sommar....

Skämt åsido så känns det väl ungefär som en hästspark i pannan, käftsmäll....uppercut i magen och en yxa i ryggen....detta var inte alls vad jag ville, jag hade hellre jobbat med mig själv och mina fel och brister och önskat att han jobbade med sig och sina brister så att vi stärkta kunde gå ur krisen...vem tror att man i vår ålder kan jämka ihop två familjer och sex viljor med så olika bakgrund utan konflikter och problem?

  

   Jag har så dåligt omdöme när det kommer till män....jag har lyckats EN gång i hela mitt liv, och det var barnens pappa....efter det har det har mina relationer slutat med två katastrofer med ungefär samma tidsrymd...och bägge har varit inbundna "ickepratare"  Man tiger och tiger och tiger och när väl skeppet börjat luta och jag försöker göra något åt det då hoppar man i livbåten....


Nu kommer jag inte kasta mig iväg från Näckrosvägen, det är en hel del ekonomiska saker som måste fixas och jag måste hitta någonstans att bo...det kan ta ett tag....för Majas skull så kan jag inte lämna Veberöd på något år, efter det står hela världen öppen.


Jag har alltid drömt om att jobba utomlands, nu är snart mina barn så stora så jag kan förverkliga den drömmen. Jag har min bror San-Diego, och varför inte starta hundskola  och Kennel i USA?

När man ser på Cesar Milan och dessa dumma amerikaner så måste det finnas en gigantisk marknad...dessutom har jag sett vilken katastrof deras hundförare är, åtminstone i La Hoja i San-Diego...


Om JAG inte har så mycket erfarenhet av skydd och dressyr  så är deras under minus- strecket....jag har inte tävlat aktivt själv, men jag har tränat och varit med i många år....


Eller varför inte dykinstruktör i El Gouna i Egypten?


Eller hotellägare i Gibraltar...


När en dörr stängs öppnas en annan med möjligheter....ja nu så här på morgonkvisten är jag peppad och laddad....så om en timme kan jag sitta och böla igen....jag känner igen resan....det kommer pendla extremt i denna blogg framöver...ilska, frustration, hat, sorg, uppgivenhet...glädje, skratt , tårar, ja bered er på en resa....


Jäger är ialafall pigg och glad och det lsotade "bara" runt 10 000! Tur han är försäkrad, men det kostar ju ändå! SJälvrisk och annat...nån som kan skänka mig ett par hundfratusen så jag kommer över vattenytan igen??


I´ll be back....

 
 
Ingen bild

Anna-karin

3 februari 2009 08:28

Vi tänker på dig, du klarar det här också så stark som du är. Hoppas vi ses något under året. Kram från oss alla

 
Ingen bild

AM

3 februari 2009 08:57

tråkigt med allt du har kring dig... Vill bara påminna om sambolagen! Du har rätt till halva ert bohag mm (det är bara det han eller du köpte innan som inte tillfaller den andre parten. Något som ingår i huset måste ni ha köpt tillsammans?!) När det dessutom är barn med i bilden så är läget värre för din "expartner". Är det hans hus eller köpte ni det tillsammans. I sådana fall är ju halva villan din! Kolla upp sambolagen redan nu så du vet vad som gäller... Du går då rakt inte lottlös som du själv beskriver det:-) Ha det/ AM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards