Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Sjuuuuk & Lite nyheter

Av Marie - 5 november 2010 12:11

Vilken brakförkylning! Har varit hemma igår och idag...ögon och näsa rinner, ont i huvudet och hosta..det svider bakom ögonen...nyser och snörvlar...


Ingen privatlektion imorgon, det orkar jag inte...


Jag hade ju nästan gett upp det där med griffoner, en liiten tanke hade jag på att ev köpa en valp till våren, men då är det ytterligare två år innan man kommer "igång"

Tre av mina griffonvalpar bor hos kennlar, och jag mailade runt för att höra hur ev valpplaner såg ut...och då fick jag erbjudandet att ta tillbaka en av "mina" flickor!!

Vixax Inspirerande Irma! Hon passar inte riktigt in i flocken där hon bor, lite för tuff och dominant och liiite för stor... *gnuggar händerna och säger Jippieeeee*


Så det blev snabba ryck! Maja är i Veberöd där Irma bor, så hon ska ta med sig Irma hem redan på söndag! Och jag räknar med att para henne redan i Februari!



Dessa bilder har jag stulit från Irmas nuvarande ägare:)

      


Irmas syster Inez och Imsa kommer också att få valpar inom kort..bla på kennel Lissljuvas http://lissljuvas.se/ 


Så dags att gå med i Griffonsektionen igen och börja leta hane, jag gillar en Hane som jag hade tänkt att anmvända till Peggy först Bacaos Fred Astaire....jag får kontakta hanhundsägaren igen och se om det fortfarande kan vara aktuellt, han har tre kullar efter sig, så det KAN vara lite mycket..populationen är ju så liten inom Griffon...


Och Belge som är min favorit är den som är mest ovanlig/impopulär:)


Griffoner är inte alls som terriers, de är mjuka och faktiskt "mesiga" många av dom! Väldigt sällskapliga och vill vara nära , helst i knät hela tiden, De är väldigt mysiga sällskapshundar.
jag föredrar svart strävhår (Belge), och det är som sagt den ovanligaste varianten...Jag har även haft ett rött strävhår "Bruxellois" Doris:)

Jag vill få fram griffoner som är av den kompaktare typen (så tycker jag de ska se ut) Alltså inte så mycket luft under magen och de ska ha bredd över ryggen....många är tunna och väldigt högbenta, dessutom ska de vara tuffa orädda och framåt, självklart är de inga brukshundar och man får lägga ribban mot hur resten av populationen ser ut:)


 Jag har ju givetvis betydligt lägre krav på en Griffon & Shih-Tzu mentalitetsmässigt än vad jag har på en HH eller Malle :) Men de ska fungera att gå omkring med på stan eller i miljö och svansen ska vara "på" och de ska vara sociala och tillgängliga, de behöver INTE ha en massa kamp & jakt, för de ÄR sällskapshundar, men leklust och humör ska finnas:)


Ett nytt projekt! Det får livsandarna att vakna igen!




 
 
Åsa

Åsa

5 november 2010 14:55

Åh vad härligt med Griffonger, jag bara ler.
Har vuxit upp med dem på gatan där jag bor samt att jag hade min utställnings"mentor" av Birgitta Friman Kennel Cayafas. Stort Lycka till

http://www.redgoblins.se

 
Ingen bild

Linda

5 november 2010 16:36

Underbart! Jag väntar med spänning för att se hur det kommer att gå o håller tummarna på valpar

 
AnneGry

AnneGry

6 november 2010 20:26

Ser ut som en herlig Griffon du får tilbake. Nesten så man får lyst på en. :)

http://www.udda.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards