Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Från 109cm till 99cm

Av Marie - 21 oktober 2010 07:57

Japps så mycket har försvunnit från midjan, det känns ju toppen!

Jag har mina down perioder på kvällarna och på helgerna, har tyvärr varit dum nog att "fuska" lite förra helgen och även någon kväll denna veckan...det gör att fettprocenten inte sjunkit utan snarare ökat! Dvs det är muskler som försvinner inte fett!


AJABAJA! Dags att verkligen jobba hårt med den mentala träningen! Fokusera på målet och resultatet...men fan vad hungrig jag är på kvällarna! Och så är jag trött och orkar inte riktigt ta mig för något, landar i TV soffan där suget ofta blir 10 ggr värre!


Ikväll SKA jag gå en lång runda med hundarna istället för att sätta mig i soffan!

Och jag SKA lyckas!


Nu är jag så himla trött på löptikar ! De har ju alla börjat löpa med en veckas intervall, så när Agnes lagom är ur höglöp så kom Signe in i det, och nu är det Aagje som står och tittar bedjande på en med svansen på sned , piper gnäller och åmar sig...försöker våldta Stackars Signe som blir vansinnig!


Aagje är fortfarande dålig i magen:( Hon var bra någon dag och så klantade jag till det och gav henne lite mycket matrester som blivit över och så fick hon diarré igen..Majsvälling är faktiskt riktigt bra...så nu blir det välling och så får mans myga ner lite kulor och sakta öka dosen.


Så lite repris från "gamla bloggen" ang miljöträning....


Min miljöträning eller egentligen samhällsträning är ganska enkel, godis i fickan och en leksak..så går vi..Jag rör mig bestämt och målfokuserat och valpen får hänga med, om den stretar och drar bakåt (vilket inte händer så ofta) så drar jag den vänligt men bestämt med mig. För er som ser på Ceasar Milan på TV kan jag ju säga att det inte är något nyt och revolutionerande han kommer med...en god start är att röra sig självsäkert med resning och visa med kroppen att man vet vad man vill...jag hade redan för 10 år sedan på kurser satt ut koner och jobbat med att få folk att gå målmedvetet med huvudet högt.
Hundarna läser oss så väl...om det dyker upp något som valpen tvekar inför så får den givetvis titta, men jag ser till att den inte kan backa /fly genom at placera den sittande framför/mot mina ben. Själv utstrålar jag bara lugn och säkerhet och valpen kommer att lära sig att inget händer så länge jag sitter lugnt och fint här hos matte/husse


STannar jag någonstans och sätter mig ner så får valpen också sitta hos mig, givetvis får den nosa lite kort där vi sitter, men sedan börjar jag direkt att lära valpen att när inget händer...så händer inget...inget nosande, bitande, grävande, klättrande på mig, pipande snurrande eller någon som helst aktivitet för att det blir lite stilla och tråkigt...utan här är vi lugna och avslappnade, lite godis och lugna fasta handgrepp lugnar.


Blir valpen rädd för något ljud eller är bekymrad i en viss miljö och jag märker att den vil därifrån så sätter jag mig ner med valpen och väntar ut den tills den lugnat sig, slapnat av och kanske tom lagt sig ner,  innan jag går vidare.


UNder promenaden passar jag på att befästa några saker, varje gång jag får ett spontant ögonkast(vilket sker ofta med små valpar) så är jag beredd med en godis samtidigt som jag säger ett "bra-ord" Så förhoppningsvis associerar valpen både min uppskattande röst / mitt ord och ögonkontakten med mums mums och mys.
Så har man snart lärt valpen att "duktig flicka/pojke" betyder belöning.

 
 
Ingen bild

Catrin Skagerfält

21 oktober 2010 08:33

Du kommer lyckas Marie, du har en vilja av stål och sluta att fokusera på om du har "fuskat" en kväll, håll fokus på målet :) Vet hur jobbigt det är men har man gett sig f*n på en sak så har man och jag vet att du kommer klara det för så mycket j*vlar anamma har du i dig :) Bamsekram till dig vännen.

 
Pia

Pia

21 oktober 2010 13:17

Fy sjutton vad du är duktig !
Här går inte lika bra, vet inte vad som fattas, vilja finns inte. Förstår inte varför för jag hatar mig själv.
Och när man gör ngt så händer absolut inget och händer inget så tappar man sugen.
Pulverdiet verkar inte passa mig, så fort man slutar så verkar man gå upp det dubbla i stället..
Fattar inte varför, innan har jag aldrig bantat, har kunnat äta allt och aldrig tänkt på att äta RÄTT mat.
Du är super duktig beundrar dig i allt du tar dig för, tänk om man hade haft din vilja och ambition.

Japp då var man slut som ordf i VVFB * asg *
Det är otroligt så mkt vänner man skaffar sig där, vänner runt hela världen som har samma intresse i ( komondorer m.m )
Mannen tyckte FB inget var för honom, han hittade ju inga vänner...Pytsan nu sitter han där med 100 vänner, klasskamrater, handbollskompisar m.m
Vilken FB nörd han har blivit ;-)
Många kramar och jag håller tummarna för dig.
Kramiz Pia

http://hillslettens.blogg.se

Marie

21 oktober 2010 14:11

Ja det är sant att om man inte förändrar sin livsstil radikalt så går man upp allt igen, det är därför man skriver "kontakt" på ett år med Itrim & Xtravaganza, man betalar DYRA pengar för att gå på möten, få hjälp och coaching...och tanken är att man under det året helt enkelt förändrar sina vanor och lär sig leva mer sunt och rätt. Både du och jag vet ju att orsaken till att man är fet är att man stopper in mer i munnen än vad man förbrukar! Det ÄR egentligen inte svårare än så...
Men när man tröstäter och äter för att man har ett hål i bröstet som ska fyllas så är det inte så lätt...för det är ju så vi gör, vi matmissbrukare...vi har ett tomrum att fylla och det fyller vi med mat...man måste lära sig ersätta det tomrummet med ANNAT än mat...När jag är förälskad kan jag varken äta eller dricka, när jag är fullt engagerad i ett projekt som tar all min uppmärksamhet är jag inte så sugen/hungrig...jag har en självkänsla som är låg, den ska stärkas, och fanimig om det inte ska lyckas!! DU kan DU också Pia! *kram kram*

 
Stina

Stina

21 oktober 2010 14:52

Ja, ni har sannerligen beskrivit mig också !
Jag har äääääntligen lyckats med hjälp av hormoner (igen) gå ner 14cm runt midjan...Yey !!

Nämligen så att vissa av mina hormoner är inte överens med de övriga enkelt förklarat :p Så när man stoppar vissa av dem så mår jag mycket bättre och tappar suget efter både salt o sött. Tror egentligen fler kvinnor har det så utan att veta om detta. Man blir ju itutad att man har bullemi eller tröstäter osv Är inte hela sanningen alltid.

Duktig du är Marie...hejar på !!! =)

Löptikar...usch jag !

http://samojederna.zoomin.se

 
Straggle

Straggle

31 oktober 2010 19:17

Bra jobbat med vikten. Jag har sen i juli kört en vlcd omgång och har minskat från 114cm runt midjan ner till 92. 109 kg ner till 92kg. Det är bara att köra på så kommer resultaten som ett brev på posten.

//Straggle

http://straggle.myword.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards