Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Det är underbart att vara man

Av Marie - 14 oktober 2010 15:54

Ett telefonsamtal tar i snitt 30 s.


Alla orgasmer är äkta


Förberedelserna inför ditt eget bröllop ordnar sig utan din egen inblandning


Genom att samla all disk och göra en kraftansträngning var tredje vecka sparar du både tid och pengar


Om någon glömmer bjuda dig till någonting betyder det att dom glömt bjuda dig, inte att dom hatar dig.och dom kan dessutom fortfarande vara dina vänner


Du behöver inte raka dig nedanför halsen


Att köpa skor innebär en femminuterstur i en skoaffär vart fjärde år -till en kostnad av högst 500 kronor


Inga av dina arbetskamrater kan få dig att gråta


Du behöver inte krypa upp och lägga dig mot ett hårigt arsle i sängen varje kväll


En vecka semester -en halv resväska


Ingen bryr sig om att du är 37 och fortfarande singel


Lite blommor fixar alla problem


När man fönstershoppar kommer man verkligen hem med ett fönster


Du behöver inte städa hela huset för att någon ska komma och läsa av elen


Du känner aldrig något överhängande behov av att stoppa en kompis som ska gå med någon hem för ett "one night stand" Tvärtom uppmuntrar du honom


Din bilmekaniker ljuger inte för dig


Du har ingen biologisk klocka som tickar


Du skiter i att ingen märkt att du klippt dig


Du kan titta på Tv med en kompis i flera timmar utan att säga ett ord utan att orora dig för om han är sur på dig


Grått hår och rynkor ger dig karaktär och personlighet


Du har ett normalt och hälsosamt förhållande till din mor


Människor tittar dig i ögonen och inte på din bröstkorg när dom pratar med dig


Om du glömmer ringa en vän som du lovat ringa kommer inte dina andra vänner

att försöka ta reda på vad du har emot honom


Livet går vidare även om man inte har rena lakan


Att ha ölmage är ett utmärkt skäl att bära T-shirt


Du förväntas inte kunna namnet på mer än fem färger


En frisyr kan se likadan ut i åratal, ibland decennier


Underkläder : 50 spänn för en trepack


Samma jobb-mer betalt


Du kan öppna alla burka själv


Hela världen kan användas som pissoar


 
 
Ingen bild

Ola

14 oktober 2010 16:17

Fan.. Jag visste väl att jag inte enbart är karl egentligen. ;-)

 
Ingen bild

Anonym

14 oktober 2010 19:33

Hahaha, den var ganska bra om än lite för lång och överdriven för min smak...

Jag gillade den med fönstershopping, den var klockren :)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 oktober 2010 23:58

Visste väl att det var någon skillnad.....kom bara inte på vad, haha

//Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards