Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

-Du är mamma, vad fan förväntar du dig idiot!

Av Marie - 6 oktober 2010 16:28

Så var det igång igen....Man känner sig arg, ledsen och frustrerad om vart annat....Det börjar med ett telefonsamtal att dottern inte hinner gå ut med hundarna för hon ska träffa pojkvännen...

Varpå jag upplyser henne om att då får pojkvännen vänta för hundarna måste ju få kissa...


-Jag tänker inte gå ut med dina djävla hundar! Jag tänker inta slava för dig!

KLICK!


Varpå jag ringer upp och frågar om hon har sällskap eftersom hon beter sig så himla oförskämt och stöddigt...


-hånskratt..nä jag har ingen med mig vad är det med dig djävla kärring!


(då lägger jag på) KLICK!


 

"Vaddå beter mig? Jag är inte med någon heller , är på väg in till stan för du gör mig så förbannad så jag hade kunnat skjuta någon asså!

Jag går ut med dina hundar fucking varje dag 3 gånger, ska jag slicka dina fötter rena med eller????? Båda jag och rasmus gör för mycket för dig, finns inte en jävel i min ålder som gör allt det jag gör! Kommer inte hem ikväll bajsar snett på dig

Haj!

 

Varpå jag svarar:

 

Vad gör du?Och för mig? Ta och lugna ner dig. Du går ut med hundarna och städar knappt en gång i veckan. Är jag er slav? Bor ni på Hotel?

Jag har tvättat till dig, städat till dig, lagat mat till dig, men nu är det slut på det...

 



Varpå rubriken dimper ner i luren...

-Du är mamma, vad fan förväntar du dig idiot!




Dottern har lovat att gå ut med hundarna efter skolan, hon är ju den som slutar alltifrån 11 till 15 på dagarna, och det handlar om att gå 250 meter till en park, låta dom kissa så tar jag en långrunda när jag kommer hem...

Till saken hör att både Signe & Agnes är hennes.... Speciellt Agnes som hon fick för att ha en egen hund, (vilket bara är kul ibland när det ska gosas)...att jag alltid har tagit allt ansvar för hundarna är självklart, men det går väldigt bra att härja om att hundarna är hennes när HON vill något...


*arrrgghhhhh* Aagje är lite stökig men hon är inte omöjlig att gå  250 meter med...


Är det BARA jag som tycker att en 16 åring och en 20 åring kan räknas som mer eller mindre vuxna i ett hem..dvs de kan minsann tvätta ibland, laga mat ibland, dammsuga ibland...självklart  har jag gjort allt sånt när de var små..men nu är de ju vuxna!


Jag lagar mat VARJE kväll, och de sista veckorna när jag inte jobbat har jag skött all tvätt och städning...


Är det BARA jag som inte anser att ungdomarna bor på Hotel? Att de ska dra sitt strå till stacken och att vi faktiskt är en familj som ska hjälpas åt med vardagsysslorna..

 Och en sak som gör mig extra ledsen...att hon inte har mer "dåligt samvete" än att hon kan strunta i att hundarna faktiskt behöver komma ut och kissa....det gör också ont med den hatiska attityden, hånet och elakheten..man blir helt perplex!


Fucking jävla bitterfitta, jag ska skjuta dig! Det är inga ovanliga ord man får höra...*suck*





 
 
Ingen bild

Carina

7 oktober 2010 06:01

Usch va tråkigt att dottern är sån! Det är inte lätt med tonårsungar, hoppas det blir bättre! Kram

 
Ingen bild

Jessica & Gonzo

7 oktober 2010 09:40

Jag försöker tänka så här när fem-åringen bråkar med mig:
"Han vågar bråka med mig, han vågar bråka med mig, för han vet att jag står kvar."
Det är roligt att ha barn med barn är inte alltid roliga, brukar min mamma säga.
Jag tycker att alla i en familj ska hjälpas åt, oavsett ålder. Se till att få avlastning om du känner att du/ni behöver det. Våga be om hjälp. Du är duktig och stark och kommer stå pall!
Kramar

 
Ingen bild

....

8 oktober 2010 09:25

Men herregud!

Hade jag kaxat så där mot min mamma/pappa när jag var i den åldern så hade det blivit stryk med en björkvidja och vedhuggning som straff...å det hade varit lindrigt.

Sluta passa upp på hon, tvättar hon inte sina kläder så släng ut dom i trapphuset.
Dukar hon inte fram på bordet så blir hon utan mat.
Vad kan hon göra mer än att skrika på dig? slå dig? Du är väl större än henne? bär ut hon i trapphuset och säg att hon kan komma in när hon har lugnat ner sig.

Men glöm inte bort belöningarna om hon sköter sig, men hon bör ju få veta att allt inte är gratis här i livet.

/H

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards