Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Garbo

Av Marie - 2 oktober 2010 10:18

Första veckan på nya jobbet är avklarad, min "fadder" säger att jag är ett proffs...*ha ha ha*utbildningen som i vanliga fall tar två veckor har vi klarat av på en vecka, känns riktigt bra!


Till skillnad från mitt förra jobb så finns här en ledning närvarande och det mesta är dokumenterat i kunskapdatabaser, och tack gode gud, ett ärendehanteringssystem skilt från Knowledgedatabase och som verkligen fungerar :) Även om det självklart går att optimera. Och man är inte rädd för starka kvinnor :))



Nåja, igår var det dags för afterwork på jobbet, bowling och partaj i sumpan....jag hade sedan länge lovat Maja att shoppa, nya jeans och skor stod på listan.

Så det blev Kista Galleria, vi var hemma lagom till Idol, så fick jag reda på att jobbgänget fortfarande var kvar i Sumpan, på det anrika Grand Garbo:)


Så jag svidade om och steppade ner dit, Garbo är ett ställe med VÄLDIGT blandad puublik, det finns TRE dansgolv,  typ techno musik och lite "ungdomligare", schlagerbaroch pub med liveband, och det är alltifrån 20-60 åringar.


De spelar verkilgen  BRA musik, och dansa är ju jättekul!  Tyvärr svettas jag ju som en gris när jag dansar och det är så himla trist, jag bli verkligen HELT dyngsur i ansiket och hårbotten, allt smink försvinner och om man från början av kvällen tyckte att man såg ganska OK ut, så är det efter en timme rena rama skräcködlan....det är så himla tråkigt!


När jag var i 20 årsåldern tillhörde jag den klicken av tjejjer som var bland de attraktivaste på alla utegångsställen, jag är bortskämd med uppmärksamhet från det motsatta könet....sedan har man fått barn, levt ett annat liv och inte varit ute så mycket, men nu när man går ut igen och är singel..och det inte skulle SKADA med lite uppmärksamhet...då är man passé, tjock, ful och man känner sig bara kiss kass värdelös :( Finns inte nån (utom de man inte VILL) som tittar åt ens håll....


Så det är bara att dansa några timmar, svettas bort allt smink och sedan stappla hemåt på höga klackar, ont i fötter och lite ont i själen....


Och varje gång jag varit ute och känt mig "ratad" så säger jag till mig själv...aldrig mer.....





 
 
Stina

Stina

2 oktober 2010 21:25

*gumman* då. Det är inte dig det är fel på du har bara inte blivit upptäckt än, av denna DÄRA med stort D !!! :O) Det kommer ska du se, när du minst anar det ! Och jag kommer att vara så GLAD för din skull när den dagen kommer !!!
Men uj vad jag känner igen mig när jag är ut utan sambon. Kommer alltid fram männ som inte borde komma fram...hihihi En gång kom det fram en herre som hade musche i låååång skruvform som gick ut längst kinderna, han såg ut som en adels herre på 1800-talet och med lite öl i kroppen min så var det svårt att hålla masken...haha Stackarn, han hade kanske samlat mod till sig, vad vet jag (är rätt blyg själv) men pinsamt blev det... usch !!
Visst är det kul att gå ut i större städer när det är blandade åldrar *tummen upp* i våran lilla stan är det 30+ som gäller (än så länge) inge roligt att vara äldst på dansgolvet de andra helgerna..phu ! Jag tycker om att dansa och inte till bugg direkt (kan det med) Nej det ska vara popp-disco musik =)
Kul att du trivs på jobbet ! Tråkigt att folk inte kan med starka kvinnor, vet hur det känns :o/

När du har slickat såren kommer du igen, ut o dansa med dig och ha roligt, livet är kort

http://samojederna.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards