Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under juli 2010

Av Marie - 8 juli 2010 10:18

Rubriken totalt meningslös:)


I morse vaknade jag med ett ryck och var bara allmänt grinig

Vakna på fel sida har fått ett ansikte!


Irriterade mig över somligas orerande i olika bloggar …Men så tänkte jag på det där med att man

Ska inte hetsa upp sig över småsaker, och vem bryr sig i långa loppet?

Och vem lider mest av att jag irriterar mig?

Inte bloggaren i alla fall *ha ha ha*



Nej, nu är det dags att ta upp och fortsätta med personlig utveckling igen,

Motivationen har varit lite låg en tid….


Jag blir lite matt över all röra i lägenheten..just nu ska vi måla om Rasmus rum, så ALLT ligger r i vardagsrummet

Kläder högt och lågt, smutstvätt och ren tvätt….har bokat tid i tvättstugan till på Söndag så då ska det blir lite bättre

Jag vantrivs när det är för stökigt, och hur lätt är det att hålla ordning i vår lilla lya…



Jag har kollat på Fotboll två kvällar i rad, Och Holland –Spanien i VM final ..spännande..

Vem ska man hejja på?


Annars är jag inte mycket för fotboll, men just mästerskap och finaler är kul…

Jag är ju så gammal så jag minns ju spelare som  Van Basten, Ruud Gullit  och från VM -82  Rosso, Zico, Maradona


Så liiite koll på fotbollsvärlden har man haft…


Hundigt då?


Aagje är behaglig att gå ut och gå med igen, hon vill väldigt gärna smaka kanadagås, men vet att hon inte får och idag mötte vi en hare mitt på

Gångvägen och hon frös till i en mikrosekund varpå jag kunde runga i med ett NEJ och så löste sig det.


Hon har kliat sig lite värre nu i värmen och jag har fått öka dosen med allergimedicin en aning.


Jag skulle verkligen önska att det dök upp någon som ville hjälpa mig att ge henne en mer meningsfull tid…


Hon är lite rolig, man kan prata om vekhet i form av minnesbilder…Aagje har ett väldigt stort komihåg för VISSA saker

Andra går henne fullständigt förbi…har vi stött på en katt någonstans så kan hon i dagar efteråt spana efter katten på exakt samma ställe…

Men att komma ihåg vilken trappuppgång vi bor i….eller hur man går in i hissen? Det har hon definitivt inte brytt sig om att lagra…


Vekheten hos Aagje är mycket kopplat till hennes motivation. Det gör henne emellanåt lite trög att ”utbilda” i vissa saker

För har man inte hittat ”motivationsknappen” så fastnar  INGET och hon kan tom verka lite ”dum”


Hon vill vara till lags, men inte överdrivet mycket…för att få henne dit  måste man verkligen ha något som är ”värt besväret”


Agnes & Signe struttar med på prommisarna och passar på att vräka i sig fågelskit när jag måste träna med Aagje och inte kan ha koll på dom

Ögontjänare!!


Jag skulle vilja para Agnes till våren, och även fina Maggan, men vi får väl se…


Det kommer in lite intresseanmälningar till Lydnadslägren och det är kul…ska annonsera lite mer i Augusti ang kursverksamheten också.

Har ett par privatelever på väg in efter semestrarna.




Nå, thats all folks for now!

Av Marie - 7 juli 2010 17:54

Fin Renault Megane, tillverkad 2003 men är av modellen 2004 (DVS NYA MODELLEN MED STARTKORT)


Renault Mégane ll 5 Dörrar Kombi 1,6 16V  Spo c.a 10 200 mil

Färg: silver/beige Metallic

Karosseri: Kombi

Drag

Info: ABS bromsar, AC, Airbag förare & passagerare, Bältessträckare, Dimljus, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt centrallås, Höj och sänkbar förarstol, Insynsskyddat Bagage, Ljusviddsreglering, Metallic, Mugghållare,


Fin i Lacken,Välvårdad Inredning, Nackstöd i mitten, Orginal CD-stereo, 3 Punktsbälte, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnratt, Ställbar ratt, Svensksåld, Orginal-Tonade rutor, Vinterhjul

Registreringsnummer: UKZ 470


Rejält lastgaller.


Izzie har tyvärr rivit loss en del av innertaket i Skuffen, och man måste byta hela innertaket, det kostar hos Renault c.a 10 000:-


Halva priset om man köper taket på en skrot och anlitar en mindre firma.


För övrigt är det DAGS att serva bilen nu och den ska besiktigas  (Kamrem bytt vid förra Servicen) Avställd

Säljer därför bilen billigt!! Viss prutmån givetvis ..

Av Marie - 7 juli 2010 16:11

En Elin & en Aagje som precis hade påbörjat sin lydnadskarriär....



Av Marie - 6 juli 2010 13:52

Det kunde vara bättre men det kunde också vara sämre....

Motivationen är inte på topp precis just nu.


Det tar lite mentalt att inte vara med i hunderiets värld med alla vänner som tränar så flitigt, jag trodde dessutom att det skulle fungera fint med Aagje i lägenheten, tänkte hon är 9 år och behöver inte så mycket längre (det stämmer INTE)..jag hade nog tänkt att sätta igång och göra NÅGOT med henne, men tiden räcker inte riktigt till. det ÄR mer komplicerat än vad jag först tänkte...jag kan träna lite lydnad på promenaderna, lite uppletande, men för att göra riktigt vettiga saker behövs tid och lite grönska....och i ärlighetens namn större intresse av matte....

Jag måste prioritera annat just nu.


Aagje  kräver och bör få mycket mer än jag kan ge henne , så jag har så himla dåligt samvete för henne. Förhoppningsvis blir det lite bättre ...förr eller senare dyker det upp en bra lösning...vi kämpar på:))


Roliga saker är att Anna & Ester fungerar så himla bra, och hon kommer frömodligen ut på tävlingsbanan i höst. Ester körs i spår, sök, rapport, lydnad och lite skydd emellanåt.


Jag har skam å säga inte pratat med Sara på länge, inte ens läst några bloggar, Sara har nytt jobb och har förmodligen fullt upp, och Nike är ju fina Nike:)


Jag tänkte försöka bjuda in mig själv till Mallekrafts läger för att få krama om Mia och träffa fina Uno,  plus alla andra härliga Mallekraftshundägare med fyrbenta...(ja sambon kan få en kram han med *he he he*) Får väl kolla om det finns plats för en sovsäck någonstans:)



Den 15 bär det iallafall iväg till Ardeche där det är en stor Holländaträff  med 65 Holländare ! DET blir spännande....!

Ska fota maaaassssooooor:)


Ha en bra dag!




Av Marie - 6 juli 2010 11:27

Hundägarutbildning startar vecka 36

 

 

Kurserna pågår endast helger och vi startar V 36 när badet stängt för säsongen

Lör-Sön 10-14

Vill du träffa mig & få mer information finns jag på badet under öppningshelgen 29/5 samt vecka 29 &30

Fördelen  med intensivkurs är att man under en helg hinner insupa lika mycket kunskap motsvarande  8 ggr på en "vanlig" kurs.

Hit åker du enkelt Kommunalt, röd linje till Ropsten, och sedan Lidingöbanan och hållplats Brevik


Mina  kurser bygger på de senaste rönen ang inlärning och uppfostran, jag vidareutbildar mig hela tiden och går själv på kurser och seminarier.

Man kan inte vila på gamla lagrar!


Jag är inte en "fanatiker" på vare sig mjuka eller hårda metoder. Jag anpassar mina kurser och utbildningar till de människor och hundar som kommer... Don efter person!

Inom hunderiet finns det sällan bara "rätt eller  fel" när man pratar träning.  Det bygger många ggr på  en känsla och sunt förnuft.


Framförallt jobbar jag efter hundens naturliga förutsättningar...hunden är ett rovdjur med över 800 beteenden som är lika vargens..och det oavsett om det är en liten Mops eller en stor St Bernhard.


Vi håller till på Natursköna Breviksbadet på Lidingö, helt inhägnat! 


PRIS: 1750:-

Ingår Bok, och klicker samt fika  


 

 

 

 

LYDNADSLÄGER


  



  




Lör-Sön 18-19 September




  




Lydnadshelg med  Anna Lindelöf




(4.de plac på Lydnads VM för Belgare)




SM deltagare i skydd




Läs mer om Anna Här




  





Max 8 deltagare




  




Pris 2850:-  inkl Mat & Boende




  




Anmäl snarast!




  




vixax@veberod.com




  




Bokningsavgift 500:- återbetalas EJ vid avhopp




  




Välkomna!





  





**************************************************















SKYDDSLÄGER



  





  




Lör -Sön 25-26 September




Skyddshelg Med Glenn Andersson







2003





2:a på polishunds SM (skydd) I
2004




1:a på Nordiska Mästerskapen för polishundar(skydd)
1:a på Svenska Mästerskapen för polishundar(skydd)
4 CERT i skydd- 04. SM kvalpoäng 700.12p till civila SM- 2005


2005




 2:a  på Nordiska Mästerskapen för polishundar(skydd)
3:a på Svenska Mästerskapen i skydd(civila SM)
4:a på Senska Mästerskapen för polishundar(skydd)



2006




2:a på Nordiska Mästerskapet för polishundar (lag /skydd)
3:a på Svenska Mästerskapen i skydd (civila SM)
8:a på Svenska Mästerskapen för polishundar(skydd)
2007
1:a på Svenska Mästerskapen för polishundar(skydd) Här vinner Garbo polishunds SM med bästa sammanlagda poäng genom tiderna!
3:e bästa skyddshunden i Sverige







2008


 Nordiska Mästerskapen för polishundar (skydd) lag och individuellt i Danmark








  



Max 8 Deltagare 3000:- Inkl mat & Boende




Anmäl snarast!




  




vixax@veberod.com




  




Bokningsavgift 500:- återbetalas EJ vid avhopp




  




Välkomna!








LYDNADSLÄGER 


     


Lör-Sön 30-31 Oktober


  


Lydnadshelg med Värlsdmästaren i MR II  Frida Sundberg
SM -Vinnare i Skydd och utbildad Dressör
Frida har en fantastisk pedagogik och ett härligt sätt med hundarna.


Läs mer om Frida här


  


Max 8 deltagare


  


Pris 2850:- inkl Mat & Boende


  


Anmäl snarast!


  


vixax@veberod.com


  


Bokningsavgift 500:- återbetalas EJ vid avhopp


  


Välkomna!

Av Marie - 5 juli 2010 15:08

Jina är ju inte alls min/vår  hund, jag & Elin var ju  bara de som "tingade" hämtade hem henne, för att sedan sälja henne till Anette & Sverker på Kennel Lindjax, men ursprungstanken var ju att vi  skulle ha henne i vår kennel, precis som Izzie skulle stannat hos oss......så det känns som om några strån på svansen fortfarande är "våra"    Eller åtminstone känner man sig lite delaktig i henne, det är så roligt att läsa om henne på  www.lindjax.eu och Anette (eller vem fotografen nu är  ) tar så himla fina kort på lilla underverket...Hon verkar vara precis så som "önskat" en liten "she-devil" social, trygg och med "horn i pannan"    Läs mer om Jina på www.lindjax.eu


Hoppas få möjlighet att träffa henne senare i höst...


Dessa bilder har jag stulit från deras hemsida...

    


Jag har haft en helg med en hel del ledighet och har kunnat fundera mycket, det kommer inte att bli någon "stor" hund hos oss på många år...Elin ska spela College fotboll, jag måste jobba häcken av mig i minst 2 år....


Det känns sorgligt, men jag ska iallafall fortsätta med läger och kurser så jag inte tappar greppet helt...


Nåja, efterlyser på allvar någon som vill ta sig an "den gamla" hon har flera pigga år kvar och tycker lydnad är toppen...Hoppas det finns någon hundintresserad tjej-kille som skulle vilja "låna" och träna -aktivera -tävla henne...Varför inte Rallylydnad:) Som sagt är Tyvärr är ingen av mina ungdomar så intresserad av hund att de engagerar sig i Aagje, det blir korta kisserundor och Aagje förtjänar  mycket mer än vad jag hinner ge nu...(hon är mitt dåliga samvete över allt annat)

Jag trodde verkligen att det skulle funka mtp Ungdomarna, men det gör det inte   Det blir morgonrundan som är på en timme sedan kortare promenader bara, och det är för lite....

  




Av Marie - 3 juli 2010 18:13

IDag fick jag lite sovmorgon och gick upp vid 8 snåret, tog en halvrunda runt sjön och lite backträning med Aagje, svanpappan höll sig på avstånd idag men väste hotfullt...Lilla Agnes springer STORA omvägar :)


Kl 10 var jag på Breviksbadet och skulle inte börja jobba förrän 12 så jag solade och badade och njöt av att bara slappa...men det blev faktiskt fler timmar sol, tjejjerna hade ful koll på läget i köket så jag behövde bara rycka in någon timme...så detta var första dagen på denna sommaren jag spenderade helt i solen och i ryggläge. (det syns på nyansen om man så säger)


I höst blir det ju en del kurser och läger och anmälningar börjar droppa in! Kul:)

Även en del privatträningsuppdrag.


Mitt bekymmer just nu är Aagje, jag ska eventuelt jobba närmare 8 veckor i Oslo till hösten, veckopendla. Ungdomarna fixar med småhundarna men Aagje kräver mer än vad dom kan & är intresserade av att ge.


Det hade varit toppen om man hittat någon här  som kunde komma och hämta AAgje  på dagarna, för träning, motionering och  kanske tom tävla henne, hon är en jätterolig lydnadshund och klar för tvåan och påbörjad treans moment. Hon är inte helt lätt så vilken "nybörjare" som helst kan ta sig an henne, hon lyder inte om det inte ges en anledning till det :)))  Men hon är rolig och lättränad om man har liiite "hand med hund"


Hmmm...kanske någon som läser bloggen blir sugen:)


Nä  dags att duscha och smörja in sig lite...den röda nyansen kräver lite åtgärder...

Så här såg det ut vid 12 tiden på badet...


  






Av Marie - 2 juli 2010 15:43

Tänk vad skönt att det är så varmt och skönt, tyvärr jobbar jag det mesta av tiden..men men...det är ljuvligt ändå...


Hundarna tycker det är varmt och flåsigt...jag skulle behöva akuthjälp att sätta upp rullgardiner!


Jag träffar ju en del människor i tunnelbanan med hundar och delar ut mitt visitkort..och häromdagen ringde en äldre dam med sin lilla Dansk-svenska gårdshund...Hunden hoppade hela tiden upp i sängen...fast hon sa ifrån...

Och även på natten ...

De visade sig att på morgonen FICK hunden hoppa upp och vara i sängen..men inte på kvällen....


Jag fick förklara att hunden inte kunde avgöra NÄR det var OK och inte, och att hon därför hela tiden provade sig fram, att hon dessutom hade möjlighet att hoppa upp i sängen under natten när damen sov och inte märkte något förstärkte "pröva om det går just nu" beteendet..

Så damen fick rådet att antingen förbjuda sängvistelse helt...erller att tillåta det helt...


Man skulle kanske  skaffa en "hotline"   


  

Lilla söta Agnes....


Ikväll kl 20.00 är det John Fogerthy på grönan...är såå sugen att gå..

Rasmus tråkar ur och vill inte med...

Maja är sur för att hon inte har någon att spendera sin lön med..shoppa, shoppa , shoppa.....



Ha en härlig fredag därute...Imorgon blir det jobb på Breviksbadet:)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards