Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Jäger

Av Marie - 31 januari 2009 19:44

Jag har precis kommit hem från djursjukhuset utan hund…..Idag hade Jäger så himla ont och jag upptäckte en stor svullnad på låret och jag kända knappt hans knä.Så jag bestämde mig för att åka in akut igen.


 Han var totalt vansinning i väntrummet, ingen fick komma i närheten vare sig tvåbenta eller fyrbenta, usch vad ont han måste ha haft!


Nåväl, in och  på med munkorg och en genomklämning…ny vet givetvis men han hade studerat plåtarna sedan i onsdags…och nu  verkade Jäger ha en rejäl muskelbristning som förmodligen legat och blött sedan den där fredagen när jag misstänkte att jag övermotionerat honom….


Så han fick en lugnande spruta och de skulle försöka sticka i svullnaden för att se om det fanns blod ….döm om vår förvåning när det kommer ut VAR och gas….det var en BÖLD! Bölden sitter ner mellan två muskler i låret…och när vi vände på benet och tittade på insidan så hittade vi ett liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet sår som var läkt med en liiiiiiiiiiiiiiiiiiten sårskorpa….


Så Jäger har haft ett litet sticksår, det har läkt ihop på utsidan men skapat en infektion på insidan, vilken sorts ”kocker” det är kunde man inte avgöra utan man får ta en bakterieodling…


Men vad hände med höfterna, hältan sedan några veckor tillbaka  och Panestoiten då??


Jo han kan mycket väl ha en panosteit OCKSÅ, det är långt ifrån alla som syns på röntgen….

Höfterna då??

Ja det var alldeles för tidigt att säga, och den ena höften såg inte så bra ut , det kommer aldrig bli ett A men däremot kan man inte säga vart det slutar när han blir ett år.Det finns inga pålagringar och veterinären sa att det finns ingen som kommer att döma ut honom pga. höfterna innan han är året, och om man håller honom musklad och i fin kondition så vem säger att det inte kan bli ett B/C… 


Jahaaaa lång i ansiktet samtidigt som man blev glad!


Jäger fick stanna kvar för att lägga drän , jag får hämta honom i morgon…när konvalecensen är över skall det proppas i en massa glucosamin , det skall simmas och jäklar vad vi skall göra vårt bästa för att höfterna skall blir så bra som möjligt! Har vi tur blir det kanske  ”bara” C, och det finns många hundar som kan tävlas och leva gott med C-höfter… 


Så en saga som åtminstone förhoppningsvis slutar lyckligt!


 Jäger lever nog ett ganska normalt liv hemma hos oss, jag har börjat motionera honom lite försiktigt, men trodde jag hade tagit i  för mycket i Fredags, men så var ju inte fallet Nu är jag väl liiiite fundersam eftersom han varit lite halt i bak…så jag skall resonera mer med vetten när jag hämtar honom…. 

 
 
Pia & W

Pia & W

31 januari 2009 20:52

Åhhh vad glad jag blir för din skull..
Tänk vad skönt det måste vara att
äntligen få reda på vad det är med honom...
Stackarn han måste ha haft det ont.
Lite tråkigt att en Vet bedömmer hans höfter som dåliga, kanske dem inte alls är dåliga.
Han växer ju fortfarande och får muskler runt omkring dem och då blir ju resultatet
mera riktigt som vuxen.

Och DU är duktig med din diet, du skall göra det DU tror på ;)
Själv har jag minskat med ngr kilo och ändå ätit en del tårta och annat, hurra hurra men det är LÅNGT väg kvar.
Kramiz Pia & W

http://hillslettens.blogg.se

 
Malin

Malin

31 januari 2009 22:08

Gud vad skönt att felet hittades. Nu får vi ju hoppas att han äntligen får bli bra igen!

Kram

http://vixaxjagger.blogspot.com

 
Åsa A

Åsa A

31 januari 2009 22:22

Åh, så skönt... har hållit tummarna för Jäger. Det där med sår är allt skumt, att det läker ihop så fint på utsidan och så blir det så fult under, otäckt och inte så lätt att hitta, sånt syns ju inte direkt på röntgen heller.

Skulle han få B/C på höfterna så är det säkert inga problem för honom - min äldsta, Kenzo, har B/C och han är ju 8 år nu och har aldrig haft minsta problem av sin höft. Och en båsse är ju ändå större/tyngre än en hh.

Förresten - lite peppning - min frissa körde med pulverdiet i 10 veckor, gick ner 21 kg och nu, 1 år senare, håller hon fortfarande vikten utan problem. Visst, hon har fått lägga om kosten och hon tränar en del, men inte hysteriskt på något sätt.

Kämpa på, du kommer att fixa det!

/Åsa

http://asa.kfib.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards