Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Svårt

Av Marie - 28 januari 2009 18:10

På alla håll och kanter...Just nu är livet riktigt tufft....

Ungdomarna

Jäger

Viktminskning

Sambon


Tack alla som erbjuder sig att lyssna och vill att jag ska ringa..men min Djävla röst håller inte för långa samtal.....jag blir trött och anfådd, och det tar längre tid innan den läks ju mer jag pratar....


Idag har jag dock vrålat (eller försökt) på mina två ungdomar...Kent hade åkt hem vid 11 för han hade ont i magen..Rasmus & Maja låg fortfarande och sov!!!!!! Trots att jag väckte bägge två flera ggr innan jag åkte till jobb....


jag är så trött....jag är så trött på ungarna som bara skiter i allt jag är så trött på att inte ha någon att luta mig mot när det gäller ungdomarna, det går inte alls med sambon, han bara gnäller på hur mycket pengar dom kostar och att dom inte förtjänar än det ena än det andra, han skvallrar så fort dom gör något men konfronterar dom inte själv..utan det är jag som får ta allting...


Jag skulle kunna slänga ut dom på gatan...låt någon annan ta hand om eländet, jag pallar inte! Maja skiter i skolan och skolan skiter i henne, Rasmus skiter i skolan och han är myndig och gymnasiet är frivilligt så skolan skiter i honom...ingen av dom får månadspeng eller annat att röra sig med, jag fyller på Majas mobil emellanåt (av självbevarelsedrift) och de får vissa nödvändiga kläder, skor/ytterkläder....annars håller jag inne alla förmåner, dessutom har de passerat stadiet då hot eller konsekvens spelar roll, de struntar i konsekvenserna också....


Man känner sig så ledsen och utnyttjad,


Och så Jäger, han har sååå ont, trots att han varit drogad och fått smärtlindring subkutant i samband med röntgen, han har tom smärtfeber 39.2, nu får vi se om Rimadylen hjälper imorgon...det ser inte hoppfullt ut om man säger så..oavsett om det är höften som spökar eller växtvärk så kommer jag inte att låta honom leva vidare med typ C/D höfter. Vad ska han göra? Det är en hund som kräver mycket och han kommer inte att klara det....jag har inriktat mig på att Jäger inte finns efter måndag nästa vecka.


Det känns hårt , min "lillekille" *snyft* och samtidigt så är jag jätteorolig för resten av kullen, tänk om fler har dåliga höfter? Detta är första hunden jag har haft med höftledsfel....


Viktminskning då...gud vad jag har varit hungrig i eftermiddag, jag har verkligen resonerat med mig själv och målat upp hur liten tid detta faktiskt är i det stora hela, och hur bra jag kommer att må....men så sitter det en liten djävul och viskar i örat..aaahmen, so what du är lite fet, vad gör det...om du bara tar en korv med bröd...eller om du bara äter det, eller bara det....jag har tvingat tillbaka den rösten med en massa vatten och kloka tankar om att detta snart är över...och så fick jag trösta mig med potatis & purjolöskpulver när jag kom hem..Jippieeee det smakade himmelskt efter 5 liter vatten och en 3 påsar chokladpulver...


Nu kurrar magen igen och kylskåpet står och skriker *kom hiiiit, kom hiiiit*


Klockan är 18.40 jag är ledsen, arg hungrig, och kommer sitta i soffan framför TV´n, jag giter inte ens göra något hushållsarbete:(


jag vill ha macaroni and Cheese, ostmacka varm choklad....jag vill ha maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!






 
 
Eva

Eva

28 januari 2009 19:03

Usch vad jobbigt...och stackars lilla Jäger! Men bra att du ändå resonerar att han inte ska ha ont man måste se helheten och inte vara egoistisk! Vilket inte är helt enkelt...Hoppas att det ordnar upp sig för dig och barnen. Ge inte upp dieten nu!!

http://www.beauceroner.se

 
Ingen bild

Susanne

28 januari 2009 21:27

Tråkigt med Jäger och framför allt att han har så ont:-( men...
Nu tar vi det positiva :-)
Härligt att du har ett mål med din vikt och hälsa och jag kommer att följa dina FRAMSTEG härinne. När du får upp kondisen och blir lite starkare skall du se att det även blir bättre med mycket annat....

Hälsningar från Orust ;-)

 
Malin

Malin

29 januari 2009 07:35

Du är super duktig som håller dieten Marie. Säger som Orust att när du kommit igång ordentligt med träningen kommer du att må mycket bättre.

Om fler i kullen skulle ha dåliga höfter så tar vi itu med det efter hand, det är inget som går att göra något åt nu. Så försök att inte tänka så mycket på det nu vännen, du har nog att tänka på som det är. Vi får se vad framtiden har att utvisa.

Hör av dig när rösten är bättre, följer dig här inne så länge :)

Kram Malin

http://vixaxjagger.blogspot.com

 
Ingen bild

Kristina

29 januari 2009 08:35

Kramar från Karlstad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards