Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet…

Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…


Annars är det ju som det är med bloggandet nuförtiden, ett fåtal bekanta håller fanan i topp och bloggar, men när jag tittar på alla mina blogglänkar här i sidan på bloggen konstaterar jag att nästan alla slutat…Det är bara att skylla på Facebook..man har koll på varandra där istället…


Statusen på den här damen annars då?


Tja..nu arbetslös och ska söka nytt jobb när jag kommer hem, och eftersom mina barn är stora så ligger hela världen öppen.

Jag är ju singel och har inget som binder mig någonstans…Vilket innebär att man kan hamna i Korpilombolo typ;-)


Just nu är det sorgligt att åka hem…Det fanns en tid här i Vilnius då jag kände mig extremt ensam och övergiven, lyckades förstås falla för helt fel person i Sverige och att sedan sitta i Vilnius gjorde inte saken lättare……men tiden läker ju alla sår och det är ett överspelat kapitel nu…


Nu blir nästa svåra sak…att lämna Vilnius och det sällskapet jag haft här..*suck*

Dejtat  någon sedan början på Januari så det kommer kännas hårt på fredag…Nåja, Ryan Air flyger på Kaunas som ligger  nån timme från Vilnius  och man kan hitta biljetter för några hundralappar..så vi får väl se…


Däremot har jag ju så svårt att se mig leva med någon bara, särbo måste vara det optimala, jag är för EGO för att bo ihop med någon, måste få ha mitt, göra mitt och får vara ifred…


Hundmässigt då, det är fortfarande så att jag drömmer om att skaffa en stor hund igen, nu är det tre år sedan jag flyttade till Stockholm och sålde Izzie till Leif, och jag känner bara mer och mer hur tokigt mitt liv är utan hund, mina hundvänner, träningen, läger mm

Skulle så gärna ta en tik efter Izzie och kunna fortsätta avla så småningom, eller importera en  valp till ifrån Marion, Hon har väldigt starka tiklinjer och en förmåga att få till bra hundar, Lenas Aija är en av de starkaste tikar jag sett, tyvärr kanske lite FÖR stark för att vara en optimal tävlingshund , men hade varit fin att ta en kull på om hon inte haft sin armbåge…Izzie är mjukare, men är sååå bra på sitt sätt….Jina som kennel Lindjax tog har vuxit på sig och ska förmodligen bli någon form av preparatsökhund, inte en avelstik, men en bra arbetshund…


Väntar på att Inez ska löpa, hoppas även kunna para Maggan i år, vill inte helt ge upp mina Shih-Tzus, och Inez behöver lite sällskap, hon kan bli skärrad ibland när man ska lämna henne ensam så en lugn stabil Shih-Tzu polare vore kanon;-)


Hade tänkt försöka ta mig till Göteborg när jag kommer hem , hälsa på kära mamma och mina systrar, och från Göteborg ta  en tur till Venke i Falkenberg, då borde hennes sista kull vara född…I Maj hoppas jag åka till Angelica och vara med på läger..så lite hundigt blir det allt…


Ja, vi får väl se vad 2013 har i sitt sköte, just nu är allt väldigt öppet...

Maja ska ta studenten, det är väl det "största" som jag VET  händer så här långt..


Over and out och slut från Vilnius...( ska lägga upp lite bilder när jag lyckats få ur dom ur min Ajfån)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards